מה המשמעות של מיזוגים בעולם העסקים?

 

 

{{msg}}

ראשית כל בואו נסביר מהם בעצם מיזוגים בעולם העסקים. ברמת העיקרון מיזוג הוא עסקה המחברת בין שתי יחידות עסקיות שונות ליחידה עסקית אחת. מיזוג יכול להתבצע כאשר חברה מסוימת רוכשת חברה אחרת תמורת כסף ו/או עבור רכישת מניות. לעסקאות של רכישה ומיזוג ישנן משמעויות שונות. הפעם נדבר על המשמעות של מיזוגים בעולם העסקים, כלומר מהן המשמעויות המשפטיות של מיזוג וכיצד מיזוג חברות משפיע על עולם העסקים.

מיזוג חברות - ההיבט המשפטי

מבחינה משפטית אחת הנקודות החשובות במיזוגים היא השאלה כיצד המיזוג משפיע על התחייבויות החברה, אלו אשר קדמו למיזוג. עסקת המיזוג בוודאי כללה שינוים מבניים וגם עלויות אך עדיין יש לכבד את ההתחייבויות כלפי הנושים. נקודה חשובה נוספת היא שאלת ההגבלים העסקיים - מיזוג של שתי חברות יכול להביא למצב חדש אשר יוצר קונפליקט עם דיני ההגבלים העסקיים. למשל אם מיזוג של שתי חברות יצר מצב שבו הן הפכו לחברה אחת התופסת את רוב השוק בעצם נולד לנו מונופול והממונה על ההגבלים העסקיים עשוי להוציא צווים המתערבים בפעילות החברה. הרשות לפיקוח על ההגבלים עסקיים עשויה לשלול מיזוגים במקרים מסוימים, אך בדרך כלל רק תפעיל כלים מרסנים. ההגבלים העסקיים נועדו להבטיח תחרות הוגנת בשוק וכאשר בוחנים מיזוגים בעולם העסקים יש לבדוק כיצד הם ישפיעו על התחרות מההיבט של מחירים, איכות וכמות – כל המטרה למנוע מונופול.

מיזוג חברות בעולם העסקים

בעלי עסקים רבים מוצאים עניין במיזוג אשר יכול לקדם את מטרותיהן העסקיות. כמובן שלא כל עסקת מיזוג מסתיימת בהצלחה, יתכן שבחלוף הזמן העסקה תתגלה כטעות אסטרטגית. אך בהחלט ישנן סיבות טובות לעסקים מדוע כדאי להתמזג:

  1. ניהול טוב יותר של משאבים - לכל חברה יש את המשאבים שהיא צריכה להשקיע על מנת לייצר את המוצר, לשווק אותו ולנהל את כל הפעילות העסקית. מיזוג טומן בחובו פוטנציאל לניהול טוב יותר של המשאבים. לדוגמה מיזוג של שתי חברות בעלות אופי דומה יכול להביא לחיסכון ניכר בעלויות לוגיסטיות, אם למשל לכל אחת מהחברות ישנו מחסן, צוות מחסנאים ורכב חלוקה, לאחר המיזוג סביר להניח שהוצאות אלו ירדו. מחסן אחד מרכזי ורכב חלוקה אחד יעלו פחות. לא רק בתחום הלוגיסטי, איחוד של מערכות החברה השונות יביא לחיסכון משמעותי בעלויות עובדים – צמצום תפקידי החברה.
  2. צמצום תחרות - כאשר חברות הפועלות באותו שוק מתמזגות הן בעצם מפחיתות עבורן את התחרות, לרכוש את המתחרה הישיר שלך זו פעולה אסטרטגית וטומנת בתוכה מהלכים כלכליים לחברה.
  3. יכולות משלימות - יתכן שלחברה מסוימת ישנה טכנולוגיה אשר יכולה להעניק ערך מוסף למוצר של החברה הרוכשת, או/ו כל כלי אחר שיכול לסייע להגיע לביצועים טובים יותר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  השקעה בעסק  השקעות  חברה  חברה בעמ  חובות לספקים  חובות לעסק  חתימת הסכם  ייעוץ לעסק  כיסוי חובות  משבר בעסק  נכסים מניבים   עושים עסקים  רכישת עסק  שותפים עסקיים  שיקולים בקניית עסק