עסקים פעילים למכירה: האם כדאי לקנות עסק פעיל?

 

 

{{msg}}

דור ה-Y היזמים החדשים בעולם העסקים המודרני קונים עסקים פעילים למכירה, הדבר נובע מחיסכון של זמן בהקמה של עסק חדש וכסף (הרבה כסף), בהקמת עסק חדש ישנם אתגרים ומשימות לא קלות שדורשות טיפול מסור של בעל העסק בתחילת העסק, ולעומת זאת רכישת עסק פעיל כוללת ההזדמנות הגדולה ליצירת רווחים גבוהים. עם זאת, בעסק פעיל קיים סיכון לא קטן של כישלון מחדש. הרי אף אחד לא "באמת" מוכר "פרות חולבות" – האם?!

אז מדוע כדאי לקנות עסק קיים – והאם ההזדמנות גוברת על הסיכון?

הסטטיסטיקה של עולם העסקים היא קודרת לכאורה ומנבאת שאחד מכל שלושה עסקים ייסגר בתוך חמש שנים מיום הקמתו, וזאת לאחר שהעסק שרד את הניפוי הראשוני במהלך שלוש השנים הראשונות. רק 25% מהעסקים מגיעים לשנה השלישית, ונתון זה הוא על פניו בבחינת נורת אזהרה.

כאשר אתם רוכשים עסק קיים, אתם רוכשים מוניטין, קהל לקוחות, מותג, ועוד הרבה דברים שקשה לעמוד מבחינה כספית, חשוב להבין מה הסיבה האמתית שבגינה מוכרים את העסק – להלן מס' יתרונות עיקריים לרכישה של עסק קיים...

מהם יתרונות הרכישה של עסק קיים?

  • על אף הסיכונים שהוזכרו לעיל, עסק קיים דורש תחזוקה שוטפת ללא חשש של תזרים מזומנים.
  • עסק ותיק העומד למכירה, צבר במרוצת השנים מוניטין ובנה מאגר לקוחות שאין לזלזל בחשיבותו. אותם לקוחות נשארים נאמנים לעסק ולא לבעלים, והם נחשבים לנכס "צאן ברזל" החשוב ביותר שהעסק מביא עמו.
  • בעסק פעיל מנוהלת רשימת ספקים עדכנית, דבר המקל על הבעלים החדשים ומצמצם את ההתעסקות המייגעת בפן התפעולי והלוגיסטי של העסק.
  • עסקים הפועלים כמה שנים יושבים בדרך כלל במיקום אסטרטגי מצוין. על פי רוב התפתח סביבם מתחם חדש של עסקים אחרים, עסקים שהאדירו את האזור בכללותו והשביחו אותו מההיבט של הפוטנציאל העסקי.
  • "עייפות החומר" של בעל העסק - אנו עדים חדשות לבקרים לעסקים הפועלים מספר שנים ובעליהם נכנסים למעין סטיכיה. הם זונחים את שלב הפרסום והשיווק, דבר הגורם לדהייה בהכנסות מחד גיסא, ולהזדמנות גבוהה ליזם הרוכש מאידך גיסא.
  • שווי הסחורה - בהתאם לסוג העסק ובמידה מדובר בכסף נזיל הניתן לפדייה (ציוד לעסקים יד שנייה = כסף).

אני יודע שחצי מהכסף שאני משקיע בפרסום הוא בזבוז, הבעיה היא שאני לא יודע איזה חצי.

John Wennamaker
 

לרוב ניתן להתגבר על המשבר, באמצעות מיומנות עסקית (ניהול, ניהול ועובדים) ומעורבות מלאה של בעלי מקצוע מתחום הפרסום והשיווק, לצורך הפעלה מחדש שתטרפד את הסיכונים המובנים שליוו את העסק בגלגולו הקודם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  השקעה בעסק  השקעות  חובות לעסק  חוזה רכישה  להרוויח ובגדול  למכור עסק  מחיר העסק  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  עושים עסקים  עסק למכירה  עסק למסירה  עסק נמכר  עסק קיים  עסקים חדשים  עסקים למכירה  עסקים למסירה  עסקים פעילים  עסקים פעילים למכירה  קונה עסק פעיל  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
Dorשרון
מסכם ויעיל
פשוט נפלא שיש מאמרים כאלה . פשוט תודה
05/10/2021
 
2
תמונת המשתמש
Espresso Time
מכונות קפה
טוב להיות כאן, פוסט נחמד מאוד, התוכן מדהים, המשך לפרסם חבר זה יעזור מאוד לכולם, תודה על השיתוף. מאוד אהבתי את זה. תודה וברכות
07/03/2020
 
3
תמונת המשתמש
נתן מוריה
החכמתי - אחלה מדריך
כל הכבוד על הידע, כתיבה והיוזמה, קלוד תוכל לעזור לי בהקמת הבית קפה שלי באזור השרון?
16/02/2020
 
4
תמונת המשתמש
משה
לא הכל ורוד בענף הבתי קפה בישראל
הייתי ממליץ למי שבאמת לפתוח בית קפה שיחפש יועץ עסקי
03/03/2019
 
5
תמונת המשתמש
רון
נהדר
תודה לכם!!!!!
13/01/2019
 
6
תמונת המשתמש
דן
מדריך מושלם!!!
סחטיין על היוזמה והכתיבה המדהימה
03/11/2018
 
7
תמונת המשתמש
מציאותי
הקמת בית קפה בישראל מעולם לא הייתה פשוטה
עסק קשוח, לא לבעלי לב חלש!!!
26/10/2018
 
8
תמונת המשתמש
אורן
באתם לי בדיוק בזמן
אני חושב לפתוח בית קפה ומתקשה למצוא את הנתונים. תבורכו!
20/07/2018