ללמוד את השוק ולחשב מסלול מחדש

 

 

{{msg}}

במאמרים רבים כבר דיברנו על הקמת עסק, התנהלות לפי תכנית עסקית מסודרת והפחתת הסיכונים. עבודה לפי תכנית עסקית היא דבר חושב אך אין משמעותה להיכנס עם הראש בקיר. על בעלי העסק תמיד לבחון את המציאות, כיצד הדברים מתפתחים בפועל אל מול התכנית העסקית. יתכן שהעסק אינו מתנהל כפי שחשבתם, יתכן שעל הדרך למדתם דברים חדשים או זיהיתם הזדמנויות חדשות. תמיד חשוב ללמוד את השוק וישנם מקרים שצריך לחשב מסלול מחדש על מנת למנוע את קריסת העסק או אולי פשוט לבחור במסלול שיש בו יותר פוטנציאל.

לדוגמה חברת אינטל, כולנו מכירים את חברת אינטל וסביר להניח שלכולנו ישנו מחשב העושה שימוש במעבדים של חברת אינטל. זוהי חברת ענק עם למעלה ממאה אלף עובדים בכל רחבי העולם ושם המותג מזוהה עם מעבדי מחשב. אבל האמת שחברת אינטל אשר הוקמה בשנות השישים לא תכננה לייצר מעבדי מחשב, היא החלה כחברה ליצור רכיבי זיכרון אלקטרוניים. כבר בשנות השבעים החברה פיתחה מעבד מחשב אך זיכרון היא עיקר העיסוק שלה. השינוי חל כאשר המחשבים האישיים הפכו לפופולריים וחברת אינטל זיהתה הזדמנות זו אשר הפכה לעיסוקה העיקרי. זוהי דוגמה טובה לעסק אשר מזהה הזדמנות עסקית ומחשב מסלול מחדש.

ללמוד את השוק

גם כאשר יש לכם עסק קיים, עליכם להמשיך ללמוד את השוק. השוק אינו קופא על שמריו, תמיד יש בו שחקנים חדשים ומוצרים חדשים אשר יכולים לשנות את מיקומכם בשוק התחרותי. מוצרים ושירותים שפעם היו רלוונטיים ורווחיים עלולים להפוך לחסרי תועלת בעקבות שינויים טכנולוגיים. לדוגמה לפני כשני עשורים חנויות סייבר אשר אפשרו ללקוחות להתחבר לאינטרנט בתשלום לפי שעה ראינו בכל מקום, היום עם השינויים הטכנולוגיים והזמינות של אינטרנט בכל מכשיר טלפון חנויות אלו כבר כמעט ואינן קיימות. מי שהשכיל ללמוד את השוק ולהיות ערני לשינויים המתרחשים בו יכול להשתמש בתשתיות העסק ולשנות את חבילת השירותים שהוא מציע. לדוגמה חנות סייבר יכולה להפוך לחנות המציעה שירותים משרדיים ואפילו מעבדה לתיקון מחשבים או מרכז הדרכה.

 

מחקר שוק

המסקנה היא שתמיד חייבים להיות ערים לשינויים המתרחשים בשוק ובמידת הצורך לחשב מסלול מחדש.

מעטים הם העסקים אשר יכולים להתקיים לאורך שנים ללא התאמה לצרכים המשתנים של השוק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  איתור עסקאות  איתור עסקאות  איתור שטח להשכרה  איתור שטח להשכרה  אפיון השותף  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הזדמנות לרווחים  העסק נמכר  הקמת עסק  קהל יעד  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  תכנית עסקית