איך תדעו אם כדאי לכם למכור את העסק ?

 

 

{{msg}}

הרצון להיות הבוס של עצמך היא בגדר חלום מתוק שלעיתים גם יכול להתממש.  ישנם בעלי העסקים שמצליחים לקדם את הרעיון ולהקים עסק משגשג ואחרים, נופלים במהלך הדרך. מנתוני משרד הכלכלה על מצב העסקים בישראל בשנים 2013/4 עולה כי שיעור גדול יותר של עסקים, מצביעים על ירידה בהכנסות, בהשוואה לעסקים שבהם גדלו. כרבע מהעסקים העידו כי היו להם כוונות לסגירת העסק.

עסקים זקוקים לגב כלכלי רחב טרם פתיחתם למשך שלוש שנים מיום הפתיחה, עבור ניהול שוטף.  עסקים חדשים רבים אינם רווחים בשנים הראשונות להקמתם. ישנם אף מקרים, בהם מצב מאוזן – כלומר ללא רווח אך גם ללא הפסד – נחשב להישג מצוין.

בעלי הסיכון הגבוה ביותר הם על פי רוב עסקים מתחום המזון, הנפתחים ונסגרים חדשות לבקרים. יחד עם זאת, ישנם בעלי עסקים הפועלים בתחום, המצליחים להרוויח היטב.

לעסק עצמאי ישנם יתרונות רבים  לבעליו - היותו עצמאי בשטח, הקבוע את הדרך ומנהל לעצמו את הזמן. החיסרון המרכזי בניהול עסק עצמאי הנו - חוסר היכולת לעזוב את העסק, לא כל שכן לצאת לחופשה מספר פעמים בשנה. עסק פעיל זקוק לבעליו על מנת להבטיח המשך תפוקה יעילה וטובה. אחד התנאים בהסכם מול רשתות בקניית עסק בזכיינות הנו נוכחות חובה של בעל העסק, בהגבלה של שעות חודשיות שנדרש ממנו להיות נוכח בעסק.

מתי הזמן למכור עסק

מכירת עסק עלולה להיות תהליך כואב ומורכב. בעל העסק חייב לשמור על תהליך המכירה בסודיות מוחלטת. אם הוא רוצה להשיג את המחיר הטוב ביותר שניתן להשיג עבור העסק שלו עליו לקבל ייעוץ מגורם מקצועי מוסמך ובעל ניסיון, שישמור על האינטרסים שלו. עליו להביא בחשבון שתהליך מכירת העסק עלול לארוך זמן רב.

מהם הסימנים הרומזים לך שזהו הזמן למכור?

  • עסק הפועל חמש שנים ובעל העסק מרוויח שכר מינימום – זהו הזמן למכור.
  • עסק שאינו מכניס כלל רווחים מעל שנה.
  • עסק פעיל שבעליו משלם מכיסו על מנת להפעילו במשך יותר משלוש שנים.
  • פירוק שותפים בעסק רווחי.
  • עזיבה לחו"ל.
  • ירידה בהכנסות ואין זמן לבצע מהלך לקידום העסק.
  • הזדמנות עסקית חדשה.
  • מרגיש שכיר בעסק שאני בעצם עצמאי.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  הזדמנויות עסקיות  להרוויח ובגדול  למכור עסק  מונופולי  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  עסק ריווחי  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  פורטל העסקים  פרסום חינם  פרסום עסק  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
דורון
הקמת מכון כושר
פניתי למשרד אדריכל קלוד באתר בעניין פתיחת מכון כושר, כאשר אני מודע לעובדה שיש במקום חריגת בניה. קלוד (בעל המשרד) חזר אלי טלפונית בזמן תגובה מהיר מאוד שאל שאלות, ביקש לקבל פרטים אודות הנכס המיועד וענה לי על כל השאלות (תוך בדיקה פרטנית של הנכס הרלוונטי). שאפו קלוד. אין ספק שמדובר במקצוען בתחום. אני ממליץ בחום !
16/04/2020
 
2
תמונת המשתמש
ערן פרץ - פרץ פיננסים
גיוס אשראי לעסק בהתאם לצורך לא מוגדר המט
הכתבה מפורטת, אך בכדי לפתוח ישנו מחזור עסקים של הרצת עסק, במכון כושר עד שמגיעים לנקודת איזון הדרך לפעמים ארוכה ורצופה בחנות הצטרפות אותם צריך לממן.
23/11/2019
 
3
תמונת המשתמש
שי יורוטק
ממדריך לבעלים של סטודיו או חדר כושר
לא להתחיל ללא יועץ אישי או חברה שמלווה אתכם בשיטת ה- TURNKEY , יש המון הפתעות בדרך וצריך להיערך בהתאם. נתקלתי בלא מעט יזמים שגמרו את התקציב לפני קניית הציוד רק על מזגנים, עיצוב, מראות ושיפוץ ועוד לפני המכשירים, רצפת גומי, קונסטרוקציות ברזל וציוד, ואז חיפשו מימון חיצוני כשהשכר דירה כבר רץ (יכול להיות סיוט ומתכונת לפשיטת רגל כבר בהתחלה). שם המשחק תקציב ותכנון קפדני
08/08/2019
 
4
תמונת המשתמש
Larry Fox
צריך הלוואה כדי להתחיל עסק
24hour שירות הלוואה לספק שירות הלוואות פשוט ויעיל עבור אנשים בכל רחבי העולם מחפשים הלוואות. אתה יכול ללוות מעל כל טווח בין 1 ל 25 שנים ללוות כל סכום מ 2,000 ל £ 50,000,000 לכל מטרה. עם ריבית נמוכה של 3% על כל חלקי העולם. הבקשה זמינה למועמדים בני 18 ומעלה.
25/05/2019
 
5
תמונת המשתמש
מאמן כושר במרכז
וואוו הקמת חדר כושר מעולם לא היה קל יותר
בהחלט רואים את ההשקעה בכתיבת המדריך!! אהבתי וכמובן משתף... אפשר לשאול מאיפה כל הנתונים ועד כמה הם נכונים?
03/03/2019