האם כדאי להיות זכיין? עצמאי הפועל כשכיר...

 

 

{{msg}}

כאשר יזם שואף להקים עסק חדש מדובר בתהליך מורכב בו הוא צריך לגבש את הקונספט של העסק ולחשוב על כל פרטי העסק מתחילתו ועד הפעלתו בפעול, מי יהיו הספקים שלו?, היכן למקם את העסק?, כיצד לעצב את העסק?, איך לתמחר את המוצרים…וכמה? ועוד אינספור שיקולים והחלטות שצריך לקבל.
אז אך אפשרות אחרת שעומדת בפני היזם יכולה להיות טובה יותר - להיות זכיין, כלומר לקנות זיכיון מעסק "מצליח" ולפתוח סניף של רשת קיימת. בתי עסק רבים, כמו לדוגמה רשתות אופנה, בתי קפה, מסעדות ואחרים פועלים בשיטת הזכיינות. מי שרוכש את הזיכיון אמנם נדרש להשקעה גדולה, אך מצד שני הוא מקבל קונספט עסקי קיים שמצליח מבחינה מסחרית.

אך והאם באמת כדאי להיות זכיין בישראל?

היתרונות של עסק בזכיינות

כל מי שיש לו ניסיון בעולם העסקים יודע כמה זה קשה להקים עסק ולמתג אותו. אך לעומת זאת עסק בזכיינות מאפשר ליזם לרכב על הצלחת מותג קיים וזהו יתרון שלא ניתן להתעלם ממנו. אם זה בית קפה או מסעדת מזון מהיר, המיתוג שלהם כבר קיים, הלקוחות מכירים אותם ולא צריך הרבה מאמץ מצדכם על מנת למשוך את הלקוחות פנימה. הרשתות גם משקיעות בפרסום וחיזוק המותג, בזכות היתרון לגודל שיש להן אתם יכולים להפיק תועלת רבה מפרסום שלבדם לא תוכלו להרשות לעצמכם מבחינה תקציבית.

הרשתות גם מעניקות סיוע רב לזכיינים. לרשותן עומדים מרכזים לוגיסטיים המספקים לעסק את הסחורות וכל מה שצריך וכל צורת ההתנהלות היא נוחה יותר ומרוכזת יותר. הדבר מאפשר התנהלות יותר קלה של העסק.. "תלוי את מי שואלים?"

זכיינות

ומה החסרונות העיקריים של עסק בזכיינות?

אחד החסרונות המרכזיים בעסק בזכיינות הוא איבוד החופש. למרות שאת בעלי הזיכיון אתם עדיין מחויבים למדיניות הרשת וחייבים לעבוד לפי הכללים. אינם חופשיים לקבל החלטות על סוגי המוצרים שימכרו, על המחירים ואפילו לא על עיצוב בית העסק, הכל חייב להיות בהתאם לקונספט של המותג / רשת.

לסיכום - האם שווה להיות זכיין?! אין תשובה מוחלטת האם כדאי לקנות עסק בזכיינות או לא; התשובה תלויה מאוד בנסיבות המקרה. במידה ואתם שוקלים את הרעיון עליכם לבצע את כל הבדיקות הדרושות. יש לראות האם מדובר ברשת עם גב כלכלי חזק ורשת המתנהלת ביעילות. אתם צריכים להיזהר ממצבים שבהם התנהלות לקויה ברשת בסופו של דבר תפיל את העסק שלכם. היו זהירים ועבדו עם אנשי מקצוע על מנת לבדוק כל מקרה לגופו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  זיכיון  יזמים חדשים  מותג מצליח  עסקים זכיינים  רישיון עסק  תכנית עסקית