שותף לעסק?! יתרונות מול חסרונות לשותף לעסק

 

 

{{msg}}

עסקים רבים פועלים בתנאים של שותפות; אלו יכולים להיות עסקים קטנים או אפילו חברות ענקיות. לעתים העסקים מוקמים עם שותפים החל מהרגע הראשון, ולעתים מדובר בעסקים קיימים אשר בשלב מסוים החליטו להכניס שותף לעסק. אך למה בעצם שנרצה להכניס שותף לעסק, ומהם היתרונות והחסרונות של שותפות?

במקרים רבים אנשים מתאגדים יחדיו עם חבר או עם קבוצת חברים, והם מקימים יחדיו עסקים. השילוב של חברים ועסקים יכול להיות קצת בעייתי, אך יכול גם להצליח, תלוי באישיות של האנשים המעורבים; במקרים שבהם יש שני חברים אשר יש להם רעיון משותף ושניהם נלהבים ומפתחים אותו יחדיו – זה בהחלט יכול לעבוד. במקרה שיש חשש שהשותפות העסקית תפגע בחברות, אולי כדאי לכם לוותר. ישנם גם מקרים אחרים, שבהם הסיבה לשותפות היא המחסור במזומנים לצורך הקמת עסק או תפעולו. הקמת עסק יכולה להיות דבר יקר, וכאשר איננו יכולים לשאת בעלויות בעצמנו, אנו יכולים למצוא שותף שיביא עמו את ההון הדרוש על מנת לממן את הקמת העסק. כמובן שייתכן גם מצב שבו נביא שותף לצורך הרחבת עסק קיים, ואף לחילוץ עסק מקשיים שהוא נקלע אליהם.

הערך המוסף של שותפים עסקיים

היתרונות של הכנסת שותף לעסק אינם מסתכמים אך ורק בהשקעת הון. שותף עסקי יכול להביא עמו גם ערך מוסף המתבטא בניסיון ובקשרים עסקיים. אלו הם דברים חשובים מאוד בעולם העסקים, והם נמנים עם היתרונות הבולטים של שותפים. אנשים רבים יצרו קשרים רבים במהלך הקריירה שלהם; את הקשרים הללו הם יכולים לרתום לצורך קידום ופיתוח העסק. הקשרים העסקיים שלהם יכולים לסייע לעסק לפתוח דלתות, להגיע לשווקים חדשים וללקוחות חדשים, ולהרחיב את הפעילות העסקית. ייתכנו אף מקרים שבהם – בזכות הקשרים העסקיים – ניתן להפחית עלויות אצל הספקים ולהפחית בכלל את העלויות התפעוליות. לדוגמה, מקרה די שכיח שבו מכירים מישהו היכול להציע להם מחיר אטרקטיבי על השכרת מחסן.

כמובן שבמשך השנים צברו השותפים גם לא מעט ניסיון, הן בזכות הטעויות והן בזכות ההצלחות. עכשיו, כאשר הם מנוסים, הם יכולים לסייע לעסק שלכם להימנע מטעויות. יש להם ידע רב בנושאים שונים, והם יכולים להשלים את הידע החסר לכם. לדוגמה, אולי אתם חדשים בתחום המסעדות, אך השותף המשקיע שלכם הוא מישהו שניהל בעבר מסעדות, ולבטח יש לא מעט דברים אשר תוכלו ללמוד ממנו.

שותף לעסק

לסיכום, מצד אחד – השקעת הון, ניסיון וקשרים הם שלושת היתרונות הבולטים של הכנסת שותפים לעסק; מצד שני – עלולים להיות גם חסרונות בשעה שמכניסים שותף לעסק. כאשר שותף משקיע מכספו, הוא הופך להיות בעל דעה בעסק. המשמעות היא שיש לו זכות להיות שותף גם בקבלת ההחלטות. עליכם להיות מוכנים מראש למקרים שבהם תהיינה הדעות בין השותפים חלוקות בנושאים שונים; חלקם יכולים אולי להיות שוליים, אך נושאים אחרים יכולים להיות חשובים ומהותיים להמשך העסק. זאת בניגוד למצב שבו העסק הוא בבעלות מלאה שלכם, ואתם הקברניטים הבלעדיים אשר קובעים, לטוב או לרע, לאן תפליג הספינה.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  אפיון השותף  השקעות  מחפש שותף  מציאת שותף  משבר בעסק  עסק כושל  עסק ריווחי  עסקים קיימים  שותף לעסק  שותף עסקי  שותף פעיל לעסק  שותפים  שותפים לעסק  שותפים עסקיים 

 

 
1
תמונת המשתמש
יוחאי חן
סקרנות
האם ניתן לפתוח חומוסייה אפילו שאין לי כסף השקעה? כי מה שבאמת יש לי זה ידע קולינרי עם חומוס ברמה גבוהה מאוד
14/07/2023
 
2
תמונת המשתמש
מושון מחולון
אני רעב
כמה זמן לא אכלתי פיתה סביח
13/12/2020
 
3
תמונת המשתמש
אביחי בן ציון
חושב להקים חומוסייה בתקופת הקורונה
המדריך בהחלט עזר לי להחליט. אשמח לספקים בענף החומוסיות... משם מתחילים לא? האם ניתן לפתוח חומוס מהבית?
30/10/2020
 
4
תמונת המשתמש
טדי הכוכב
פלאפל טוב מזהים לפי הגיל
ושלא יספרו סיפורים.. ככל שהעסק ותיק ככה הוא טעים ואוטנתי
31/05/2020
 
5
תמונת המשתמש
משה
קראתי את הכתבה שלכם ונעשתי רעב
רוב תודות על מדריך מושלם. אולי עוד שנתיים אפתח חומוסייה משלי, כי כמו שציינת יש לי מתכון מנצח!
23/03/2020