חמש סיבות עיקריות למכירת מסעדות בישראל

 

 

{{msg}}

שוק המזון והמסעדות הוא שוק דינמי מאוד, ותמיד יש בו שינויים ללא הפסקה. אמנם ניתן להגיד זאת על כל עולם העסקים, אך על פי הסטטיסטיקה ישנה תנודתיות רבה בתחום המסעדות, יותר מאשר בתחומים רבים אחרים, וחשוב להיות מודעים לכך. מסעדות נפתחות ונסגרות או מחליפות ידיים לעתים תכופות מאוד.

מהן הסיבות העיקריות למכירת מסעדה בישראל?

סיבה 1: כישלון מחוסר ידע

אנשים רבים מתפתים להשקיע במסעדה אף על פי שאין להם שום רקע ושום ניסיון בתחום. גם אם יש לכם ניסיון בעולם העסקים, מומלץ להימנע מרכישת מסעדה ללא ליווי והדרכה של אדם המבין בתחום. מדובר בשוק מורכב מאוד, ובעל מאפיינים מיוחדים מאוד. אנשים רבים רוכשים מסעדות, אולי אפילו מסעדות מצליחות, אך בתוך זמן קצר מביאים במו ידיהם לקריסתן. מצד אחד הרוכשים של המסעדה חושבים שזהו עסק בטוח. הרי כולם צריכים לאכול, ואנשים בישראל בהחלט מבלים במסעדות. אך מצד שני, בסופו של דבר העסק נכשל בגלל טעויות של מתחילים, ואז הוא שוב מוצע למכירה. מקרים כאלו מהווים הזדמנות עסקית.

סיבה 2: יזמים סדרתיים

ישנם יזמים אשר טובים בהקמת עסקים. הם יודעים לגבש קונספט ולבצע את כל הפעולות הדרושות על מנת שהמיזם שלהם יקרום עור וגידים. אלו אנשים אשר פשוט אוהבים את תחום היזמות, אך לא ממש את הניהול השוטף. יזמים אלו מקימים מסעדה במטרה למכור אותה ולהרוויח כסף מהמכירה.

סיבה 3: גיוס כספים

ישנם מקרים שבהם אנשים מצליחים בתחום המסעדות, והדבר יוצר אצלם תיאבון לגדול ולהתפתח בתחום זה. לאחר שהצליחו במסעדה קטנה וצברו ידע וניסיון, הם רוצים להקים מסעדה חדשה, גדולה ומשופרת, ולעתים הם פשוט מציעים למכירה את המסעדה הקיימת על מנת לגייס את הכספים לפתיחת המסעדה הבאה.

סיבה 4: שינויים בשוק

לעתים ישנן מסעדות הקיימות שנים רבות, אך במשך השנים השוק יכול להשתנות. לדוגמה, אלו יכולים להיות שינויים אורבניים ודמוגרפיים אשר גורמים למקום שוקק חיים ומלא תנועה, אשר בו נמצאת המסעדה, להפוך לאזור בעל תנועה מועטה. דוגמה טובה לכך היא תחילת העבודות על תוואי הרכבת הקלה בתל אביב. במקרים כאלו ודומים להם, יכולים בעלי העסקים הקטנים להחליט לחפש קונה למסעדה שלהם.

סיבה 5: נסיבות אישיות

בחיים יש לעתים שיקולים שאינם עסקיים או כלכליים דווקא. ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים יוצאים לגמלאות ומוכרים מסעדה; אנשים הרוצים שינוי בקריירה; אנשים הצריכים להפסיק לעבוד בעקבות מחלה או בנסיבות אישיות אחרות, כמו העתקת מקום המגורים או אף טיפול בבן משפחה קרוב, ואז הם נאלצים למכור בצער את המסעדה שעד עתה הייתה בבת עיניהם.

והסיבה החשובה ביותר "מאפייני העסק"

לצערנו, קיימים כיום עסקי מזון רבים שבהם לא מעט לקויות. נביא דוגמאות מספר לכך: היגיינה ברמה נמוכה, שירות ויחס לקויים, מזון שאינו טעים, העסקת עובדים ללא הכשרה וללא ניסיון בסיסיים. נושא המזון הוא נושא רגיש, והמודעות לאופן האחסון, להכנה ולהגשה הם קריטיים מאין כמותם, אך ככל הנראה ישנם בעלי עסקים שאינם שמים את הדגש על נושאים אלו. אשר על כן, לא יעבור זמן רב עד שהעסק יקבל ביקורות שליליות. מהכתם המלווה את הביקורת השלילית קשה להשתחרר עת ארוכה מאוד, ולעתים גם אחרי שיפור הנושאים הלקויים שהיו טעוני שיפור, לוקח זמן כדי לרכוש את אמון הציבור מחדש, אם בכלל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  העסק נמכר  הקמת מסעדה  הקמת עסק  השקעות  ייעוץ לעסק  למכור עסק  מחפש שותף  מכירת עסק  מכירת עסק פעיל  מכירת עסקים  מסעדה למכירה  משקיע לעסק  סיבות למכירת עסק  עסק למכירה  עסק ריווחי  עסקים חדשים  עסקים למכירה  עסקים למסירה  עסקים קטנים  עסקים קיימים  פתיחת מסעדה  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
מאיר
נתונים לא מדוייקים
אך כתוב טוב, סוקר את הענף היטב. תודה
11/06/2021
 
2
תמונת המשתמש
מוני
מדריך מצוין
מדריך מצוין. תודה רבה. למדתי והחכמתי.
09/05/2021