מה החיסכון בקניית ציוד לעסקים יד שנייה

 

 

{{msg}}

עסקים תמיד צריכים ציוד לצורך תפעולם השוטף. זוהי יכולה להיות מסעדה הזקוקה לציוד מטבח, ציוד הגשה ושולחנות ישיבה; משרד ייעוץ הנזקק לריהוט משרדי ומחשוב; מוסך רכב הזקוק לכלי עבודה ומכונות שונות וכו'. ציוד לעסק הוא דבר אשר רוכשים בצורה מסודרת ומאורגנת כאשר מקימים את העסק, אך גם עסקים פעילים וותיקים נזקקים לציוד, לפעמים בשביל לשדרג את הציוד הקיים ולפעמים בשביל להחליף ציוד שאינו תקין. ציוד לעסקים ניתן למצוא אצל ספקים המתמחים בתחום, בדרך כלל ספקים המתמחים בנישה מסויימת ומספקים ציוד עבורה, אך ניתן גם לרכוש ציוד לעסקים באתרי יד שנייה. אם כך מהו החיסכון בקניית ציוד לעסק יד שנייה?

ציוד לעסקים יד שנייה

רכישת ציוד לעסק יד שנייה מאפשרת לעסק לחסוך בעלויות. זה ברור שציוד יד שנייה הוא זול יותר מאשר ציוד חדש, לפעמים אפילו ניתן להשיג ציוד במחצית המחיר. כמובן שהכל תלוי בהיצע וביקוש וכמובן במצב הציוד. ציוד במצב טוב עלול להיות במחיר המתקרב למחיר של המוצר המקורי, ציוד ישן ומשומש ניתן להשיג בזיל הזול באתרי יד שנייה.

כאשר רוכשים ציוד יד שנייה לעסק חשוב לעשות זאת בצורה שקולה. ברור שכל עסק, ובמיוחד עסק חדש אשר עדייו נמצא בשלבי הקמה ולא הוכיח את עצמאותו הכלכלית ורווחיותו רוצה לחסוך בהוצאות. אתרי יד שנייה המציעים ציוד לעסקים הם אפשרות טובה לחיסכון, אך חשוב לעשות זאת בצורה שקולה. על מנת לעשות זאת נכונה יש להתמקד בשני דברים עיקריים:

תכנית רכש – עסק צריך להתנהל עם תכנית עסקית המכילה את כל פרטי העסק והמשאבים אשר יושקעו בהם. הציוד לעסק הוא בהחלט אחד הדברים שצריכים להופיע בתכנית העסקית וחייבת להיות לכם רשימה מפורטת של כל הציוד הדרוש בטרם תתחילו לבצע רכישות בודדות באתרי יד שנייה. רק כך תוכלו לנהל נכון את התקציב ולהחליט מה לרכוש וכמה. לדוגמה אם אתם יודעים שאתם צריכים כיסאות לישיבה עבור הלקוחות ומצאתם מי שמוכר כיסאות יד שנייה הכמות מוגבלת, בטרם הרכישה עליכם להיות בטוחים מה מספר הכיסאות שאתם זקוקים להם. אתם רוצים להימנע ממצב שבו תקנו 20 כיסאות יד שנייה אבל עדיין חסרים לכם עשרים נוספים ותתקשו להשיג כיסאות זהים.

הערכת מצב הציוד – כפי שכבר אמרנו ציוד יש שנייה לעסקים יכול להיות ברמות שונות. זהו יכול להיות ציוד אשר ניתן להגיד עליו "כמו חדש", אך זה גם יכול להיות ציוד ישן ומשומש הנמכר במחיר זול. חיסכון בעלויות הוא דבר חשוב, אך אין פירושו לחפש את הזול ביותר. ממש להפך זה עלול להביא אתכם להוצאות מיותרות. אם למשל העסק שלכם דורש מקררים, אולי תמצאו אותם באתרי יד שנייה, אך אם מצבם ירוד והם צפויים לתקלות רבות, המחיר הזול לא בהכרח מצדיק זאת. בסופו של דבר אתם עלולים למצוא את עצמכם משקיעים הרבה בשירותי תיקון, דבר שגם משבש את פעילות העסק. לכן יש להפעיל שיקול דעת לגבי כל מוצר ומוצר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  העסק נמכר  הקמת מסעדה  כיסוי חובות  להרוויח ובגדול  לוח מודעות לעסקים  מסעדה למכירה  סגירת העסק  עסק למכירה  עסק למסירה  עסק נמכר  עסקים למכירה  עסקים פעילים למכירה  פרסום חינם  ציוד לעסקים  שיקולים בקניית עסק