למה לקנות חברות בע״מ המוצעות למכירה?

 

 

{{msg}}

בעולם העסקים לא אחת אנו מוצאים עסקים למכירה ולפעמים אלו הן חברות בע״מ המוצעות למכירה. אחת האפשרויות אשר עומדות בפני מי שרוצה להיכנס לעולם העסקים הוא רכישת חברה בע״מ. כלומר יזמות עסקית אינה חייבת בהכרח להתחיל מאפס - ניתן לרכוש עסק קיים הפועל כחברה בע״מ ולנהל אותו כפי שהוא בתור עסק קיים. יזמים בעלי ניסיון בתחום רוכשים "חברות למכירה" באופן שיטתי, כלומר מאתרים הזדמנות השקעה זולה, רוכשים את החברה ולאחר שהם משפרים את ביצועיה העסקיים הם מעמידים את החברה למכירה בעלות גבוהה יותר.

רכישת חברה בע״מ לשם ניהול העסק מתאימה למי שרוצה לפתוח בקריירה עצמאית ולעשות לעצמו סוג של קיצור דרך. כלומר במקום להתחיל מאפס ולחכות זמן רב עד שהעסק יתבסס ויניב רווחים, כאן ניתן לקנות עסק פעיל המפיק רווחים. אך זהו לא המקרה היחידי בו כדאי לקנות חברה בע״מ, המקרים הנפוצים יותר שבהם אנשים רוכשים חברה בע״מ זה לצורך תכנון מס או כשלד בורסאי, להלן פירוט הסיבות העיקריות:

רכישת חברה מפסידה לצורך תכנון מס

במקרים רבים חברות מתעניינות ברכישת חברות אחרות הנמצאות במצב של הפסד. לכאורה זה נשמע כדבר חסר היגיון אך ממש לא - חברות מתעניינות ברכישת חברות מפסידות כחלק מאסטרטגיית תכנון המס שלהן. ניתן לרכוש חברות מפסידות במחירים אטרקטיביים ולהשתמש בהפסדים שלהן לצורך קיזוז מס מול רשויות המס. ברמת העיקרון, על פי החוק, חברה בע״מ זכאית לקזז הפסדים מעסק כנגד רווחיה מעסק אחר. אך את תנאי הקיזוז והנסיבות יש לבדוק בעזרת רואי חשבון הבוחנים כל מקרה לגופו.

חברה בעמ למכירה

רכישת שלד בורסאי

חברה פרטית הרוצה להפוך לחברה ציבורית עמדת בפני תהליך ארוך ויקר עד להנפקה בבורסה. במקרים אלו ניתן לקצר הליכים באמצעות רכישת שלד בורסאי וביצוע תהליך מיזוג. לעתים ניתן למצוא חברות אשר מניותיהן נסחרות בבורסה, אך חברות אלו כבר אינן פעילות (חברות ריקות מתוכן) ויתכן שיש להן חובות והפסדים. רכישה של חברה שכזו מקצרת ומוזילה את הליכי ההנפקה בבורסה. הסיבה המרכזית ברכישת שלד בורסאי היא עקיפה של דרישות הרגולציה המחמירות של תהליך ההנפקה. על הדרך, במידה ורוכשים חברה בעלת הפסדים, ניתן ליהנות גם מהטבות מס של רכישת חברה בהפסדים – ועל זה נאמר שניים במחיר אחד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  השקעות  חברה בעמ  חובות לעסק  כיסוי חובות  סגירת העסק  עסק קיים