זכיין, הרשת שלך קורסת - מה לעשות?!

 

 

{{msg}}

יזמים רבים בוחרים להקים עסק בזיכיון במקום להקים עסק מאפס. יש לכך יתרונות עבור העסקים, זה מאפשר להם להקים עסק חדש וליהנות מיד מהמוניטין של הרשת, ספקים של הרשת, עיצוב פנים, מיתוג וכו'... אך מה עושים כאשר הרשת קורסת?

כבר ראינו בעבר מקרים בהם הרשת קרסה או נקלעה לקשיים ואף עסקים מוצעים למכירה, דבר אשר באופן מידי מכניס את בעלי הזיכיון לבעיה המסכנת את מקור פרנסתם ועלולה לגרום להם בקלות להיקלע לחובות. יתכן והסניף שהזכיינים מחזיקים הוא רווחי ומשתלם, אך ברגע שהרשת קורסת אתם נכנסים לבעיה.

אז מה עושים במקרה בו הרשת קורסת ומפסיקה לספק את המוצרים ואת השירותים? להלן כמה טיפים מועילים..

כאשר הרשת קורסת אתם נכנסים לתקופה של אי וודאות, אך ישנם סיכויים גבוהים שמישהו ירכוש את הרשת ויזרים את הכספים הדרושים על מנת לחלץ את הרשת ממצבה הכלכלי ועל מנת לשקמה ולהחזירה לפעילות תקינה. זוהי לא סתם ספקולציה, כך ראינו שהתרחש במקרים שונים בעבר. אך זהו תהליך משפטי ארוך ונשאלת השאלה מה תעשו בינתיים. במידה ואתם מחזיקים סניף בזכייניות והוא מתפקד בצורה רווחית, מומלץ לעשות את כל המאמצים על מנת להמשיך להחזיק את הסניף פתוח גם כאשר הרשת אינה מספקת מוצרים או שירותים. תוכלו לנסות לרכוש סחורות ישירות מספקי הרשת ולהחזיק את הסניף במצב מתפקד, אפילו אם זה תפקוד חלקי. במקרים רבים, למשל כאשר זהו סניף בקניון, אתם חייבים לשמור אותו פועל על פי חוזה השכירות – אחרת תקבלו תביעות מצד הנהלת הקניון.

חשוב לשמור על הלקוחות ולהשתדל לשמור על מוניטין העסק עד כמה שאפשר.

סיום היחסים עם הרשת

כמובן שתמיד עומדת בפניכם האפשרות לסיים את היחסים עם הרשת בהתאם לתנאים אשר נקבעו בחוזה. אך סיום היחסים, משמעותו הוא שאינם יכולים להמשיך להפעיל את העסק כפי שהוא; אם סיימתם את יחסיכם עם הרשת אסור לכם להשתמש בשם הרשת ובמוצריה ולמעשה תאלצו לשנות את שם המקום וכל הקונספט שאתו, או לסגור את העסק.

המצב יכול להיות מורכב עוד יותר במידה והנושים הצליחו לקשור באמצעים משפטיים בין הכנסות הזכיין לבית חובות הרשת; המשמעות של התרחשות שכזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהטלת עיקולים על הכנסות הזכיין. אם זה המקרה שלכם תזדקקו לעזרה משפטית.

אם אתם שוקלים לפתוח עסק בזכיינות, עליכם לשקול גם את התרחישים הפסימיים והקיצוניים ולהגן על הזכויות שלכם כזכיינים בכל מצב. חשוב לוודא מראש שזכויותיכם כתובות במסגרת החוזה תוך כדי התייחסות למצבים אלו בהם רשת מגיעה למצב של חדלות פירעון.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסקים  הזדמנות לרווחים  העסק נמכר  זיכיון  חובות לספקים  מיזם  מקים עסק  משבר בעסק  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר