כיצד תבטיחו שהכסף להקמת העסק לא ירד לטמיון?

 

 

{{msg}}

השקעה בעסקים יכולה להיות עניין יקר עד מאוד. כמובן שהדבר הוא יחסי ליכולות הכספיות שלכם, אך בכל מקרה – יהיה מצבכם הכלכלי אשר יהיה – בוודאי לא הייתם רוצים שההשקעה שלכם תרד לטמיון. כאשר אתם משקיעים בעסק, אתם מצפים להחזיר את ההשקעה ואף להכפיל אותה בתוך פרק זמן קצר. משאלת לבכם היא לקבל עסק המייצר מקור הכנסה קבוע. אם כן, כיצד אפשר להבטיח שהכסף להקמת העסק לא יתבזבז?

העצה הראשונה שניתן לכם כאן היא להיזהר משנה זהירות מפזיזות. אף שמוסכם על כולם בעולם העסקים שהפזיזות היא אֵם כל חטאת, זו עדיין טעות העלולה להיות נחלתם של רבים. אפילו בעלי ניסיון לפעמים נופלים במלכודת הזאת. לפעמים צצה לפתע הזדמנות עסקית לכאורה, ואנשים ממהרים להשקיע בה מבלי לחשוב. הניחו אפוא את הפזיזות בצד, וקבלו החלטות בשיקול דעת ובקור רוח.

יתר על כן, גם כשייתכן שמדובר בהזדמנות של ממש – ואיננו שוללים זאת על הסף – עדיין ניתן לשריין את העסקה בתשלום סמלי בעבור בדיקה מקדמית בטרם חתימה על הסכם הרכישה. כאשר מדובר על עסקה גדולה, כדאי ומומלץ לעשות היטב "שיעורי בית" ולבדוק את העסקה לפני ולפנים. מקדמה על סכום מסוים שאתם עלולים להפסיד זו "השקעה כדאית" עבור ההשקעה. אתם תרוויחו זמן לבדיקות שונות, וכאשר יגיע הרגע – תבצעו את הרכישה. יש שיטענו כי "הכול מלמעלה". אם אתם אכן דבקים בטיעון זה, היאחזו בו כאוות נפשכם, אך בשילוב וביישום של המלצתנו לשריון העסקה על ידי מקדמה. או-אז תהיה ההצלחה מובטחת, גם אם בשלב זה היא תהיה מובטחת רק למחצה.

אין תחליף לעבודה קשה

תומאס אדיסון
 

אין באמת אף אחד היכול להבטיח לכם במאת האחוזים שהעסק שלכם יצליח. ישנם גורמים רבים המשפיעים על הצלחתו של העסק, כגון יכולות הניהול האישיות שלכם; איכות המוצר; התחרות בשוק; או אפילו המצב הביטחוני. יש עוד גורמים רבים שלא מנינו כאן, ולא את כולם אפשר להביא מראש בחשבון. מצד שני, זה גם לא קזינו שבו אין לכם שליטה על שום דבר. אתם בהחלט יכולים לעשות צעדים שקולים ומחושבים, כאלו המביאים בחשבון את כל הסיכונים וממזערים אותם.

הדרך לצמצם את הסיכונים היא לעשות תכנית עסקית. אין זו המלצה, אלא צעד הכרחי מאין כמוהו, שאלמלא כן תלכו לאיבוד. התכנית העסקית מביאה בחשבון את כל הגורמים, החל מהתחרות, דרך עלויות הייצור ועד תזרים המזומנים, ובהם מודל עסקי הכולל בין השאר תרשים גאנט. צעדים אלו יאפשרו לכם להבין לאן העסק שלכם מתקדם.

ברמת העיקרון אנו ממליצים לשים לב לכמה נקודות חשובות, ונמנה כאן את שלוש העיקריות שבהן:

תקציב פעילות לחודשים הראשונים – כאשר מקימים עסק חדש, ייתכן שיארך קצת זמן עד שהוא יתרומם מעלה-מעלה. ייתכן שיש לכם מוצר מעולה, והלקוחות בהחלט מתעניינים ורוכשים אותו, אך לוקח זמן עד שמאמצי הפרסום נושאים פרי ועד שהעסק מייצר הכנסות. אך מצד שני, הוצאות העסק ממשיכות כהרגלן. לכן ודאו שיש לכם תקציב פעילות לתקופת ביניים זו.

גמישות – אל תלכו עם הראש בקיר בסגנון של "זה העסק שלי וזה המוצר שלי ולא מעניין אותי כלום". שימו לב לתגובות הלקוחות ולשוק באופן כללי. לא חסרים מקרים של עסקים שכיוונו למקום מסוים, ולבסוף מצאו את עצמם בעסק בעל אופי שונה. אפילו חברת אינטל הענקית התחילה כך. בהחלט ייתכן שתצטרכו לגלות גמישות ולהתאים את העסק לצורכי השוק. החיים עוברים ומתקדמים הלאה. העיסוק בעבר לא ישנה את העתיד.

ניהול עובדים – פעמים רבות אנשים טועים ונוטים לחשוב שנושא זה הוא רלוונטי פחות בעבורם. נקודת המוצא שלהם היא שמשלמים לעובדים משכורות והם באים לעבוד. האמת היא אחרת לגמרי. אתם צריכים עובדים נאמנים, כי זהו מנוע הצמיחה האמתי של העסק. עסק מוצלח אינו נבנה על אדם אחד, שהרי זו משימה בלתי אפשרית לכל הדעות. עסק מוצלח בנוי על צוות מנצח. חשוב להנהיג בחוכמה וברגישות את העובדים ולרתום אותם למטרות העסק, גם אם לעתים המצב אינו קל.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הקמת עסק  השקעה בעסק  השקעות  מקים עסק  משקיע לעסק  עסק להשקעה  עסק קיים  עסקים חדשים  עסקים קטנים  עסקים קיימים  פותח עסק  פתיחת עסק  פתיחת עסק חדש  פתיחת תיק  קונים עסקים  קניית עסק  רכישת עסק  תכנית עסקית