למה השקעה בנדל“ן מסחרי משתלמת פי 2 מנדל“ן למגורים

 

 

{{msg}}

משקיעים חכמים תמיד מתנהלים עם יד על הדופק. כלומר הם תמיד מחפשים אחר ההשקעות הטובות ביותר. ישנם שיקולים שונים בבחירת השקעה, אך אם נצמצם אותם לדברים הבסיסיים ביותר, ניתן לסכם את השיקולים לשיקולי סיכון ותשואה. כאשר משקיע בוחן את האטרקטיביות של ההשקעה, הוא מבצע את שיקולי הסיכון, שתמיד קיים, ושיקולי התשואה, בהשוואה לאלטרנטיבות. מסיבה זו אנו רואים שמשקיעי הנדל“ן בישראל נוטים להעדיף השקעה בנדל“ן מסחרי.

לתוך הגדרת נדל“ן מסחרי ניתן להכניס את כל סוגי הנדל“ן שאינם עבור מגורים. למשל היום ישנו עניין גדול בחללי משרדים, אך גם חנויות, תחנות דלק, מבני תעשייה, מחסנים ועוד הם דוגמאות של נדל“ן מסחרי.

ישנן 4 סיבות אשר הופכות את ההשקעה בנדל“ן מסחרי למשתלמת יותר עבור המשקיעים:

  1. תשואות - בראש ובראשונה נכסי נדל“ן מסחריים מתבלטים גבוה מעל נכסי נדל“ן למגורים מבחינת התשואות שהם מציעים. בעוד בעלי הדירות נהנים מתשואות של 3%-4% אחוז בשנה, נכסי הנדל“ן המסחריים עשויים להניב כ 8%-10% אחוז.
  2. גובה ההשקעה - השקעה בנדל“ן מסחרי היא זולה יותר בהשוואה לנדל“ן למגורים. השקעה בנדל“ן מסחרי באזור מרכזי עלולה לעלות לכם כ 8-10 אלף שקל למ“ר, בעוד השקעה בנדל“ן למגורים תעלה פי 4 ואפילו פי אם תתרחקו מעט ממרכזי הערים, תוכלו למצוא השקעות נדל“ן זולות יותר, אשר עדיין יש להן ביקוש גבוה.
  3. התקשרות לזמן ארוך - אחת הבעיות הגדולות בנדל“ן למגורים היא התחלופה הגדולה של הדיירים. דבר שגם יוצר התעסקות אין סופית עבור בעל הנכס, וגם עלול ליצור תקופות ביניים בהן אין דיירים והנכס אינו מייצר הכנסות. לעומת זאת בתחום הנדל“ן המסחרי, מקובל לחתום על חוזים של מספר שנים, דבר המעניק יציבות ושקט לבעלי הנכס.
  4. גמישות במימון - כאשר מדובר בנדל“ן מסחרי מסתבר שהבנקים מגלים גמישות גדולה יותר במתן הלוואות. לצורך ההשקעה בנדל“ן מסחרי ניתן לקבל הבנים הלוואות בריבית נמוכה יותר.

השקעות בנדל“ן מסחרי הן יותר אטרקטיביות, אך חשוב לנקוט במשנה זהירות, במיוחד אם אין לכם ניסיון בתחום .עסקאות נדל“ן מסחרי עשויות להיות מורכבות יותר.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איתור עסקאות  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  מבני תעשייה  מיקום העסק  נדל"ן בחו"ל  נדלן מסחרי  נכסים מניבים   תשואה