מהם הסיכונים של רכישת נדל“ן בחו“ל

 

 

{{msg}}

התשואות הנמוכות ומצב השוק גורמים לישראלים רבים להעדיף את ההזדמנויות של שוק הנדל“ן בחו“ל - מזרח אירופה, מערב אירופה, ארצות הברית ואפילו אמריקה הלטינית. בכולן ניתן למצוא הזדמנויות נדל“ן ומשקיעים ישראלים המבצעים שם רכישות של נכסים. אך לצד הפוטנציאל, חשוב להיות עם רגליים על הקרקע ולהיות מודעים גם לסיכונים. לא באנו להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, להפך. ידע מוקדם ומוכנות יאפשרו לכם להתמודד יותר טוב עם הסיכונים.

להלן כמה נקודות המגדילות את הסיכון ואותן צריך לקחת בחשבון כאשר מבצעים השקעות נדלן בחול:

חתול בשק - כולנו שמענו על הזדמנויות השקעה בברצלונה או בבודפשט; אך כאשר אתם יושבים כאן בישראל והשוק שבו אתם רוצים להשקיע אינו מוכר לכם, אתם עלולים לקנות חתול בשק. גם אם חקרתם וגיליתם שכדאי מאוד להשקיע במדינה מסוימת. זה לא בטוח שהנכס המוצע לכם הוא אכן אטרקטיבי או קיים!

מיסוי - נושא המיסוי עלול להיות מאוד מורכב ושונה ממדינה למדינה. חייבים לקחת בחשבון את המיסוי כי זה מה שעלול להכריע את כדאיות העסקית. מיסוי לוקח בחשבון משתנים שונים, כמו למשל האם יש לכם מס' נכסים נוספים, או האם אתם משקיע פרטי או חברה - זה יוצר מצב שבו השקעה מסוימת עלולה להיות כדאית לאדם אחד, אבל לא משתלמת לאדם אחר. חשוב להבין היטב את ענייני המיסוי בטרם משקיעים בנדל“ן בחו“ל.

יציבות פוליטית - באופן טבעי משקיעים אוהבים לחפש השקעות במדינות בהן הנכסים זולים ושיעורי הצמיחה גבוהים. אך כאשר חושבים על זה, אלו הם באמת מאפיינים של מדינות עולם שלישי, בהן היציבות הפוליטית אינה מובטחת. שינויים פוליטיים במדינות אלו עלולים לסכן את ההשקעות שלכם, ועל כן, מומלץ לבצע בדיקת רקע.

אסונות טבע – רכישת של נכס לאחר אסון טבע כגון צונאמי או הוריקן מוזילה משמעותית את הרכישה שלו, אך מי יכול להתחייב שדבר כזה לא יקרה שנית, לכן מומלץ לחקור את ההיסטוריה של האסונות באזור המסוים בו אתם מתעניינים.

השקעות נדל“ן בחו“ל מעמידות אותנו בפני סיכונים מיוחדים, אך לצידם יש גם את הסיכונים הרגילים של השקעות נדל“ן, כמו סיכוני אשראי, סיכונים כלכליים, סיכוני יזם ועוד.

לא נכנסים להשקעות נדלן בצורה עיוורת. יש לבצע מחקר לגבי השוק ולהיעזר באנשי מקצוע המכירים את שוק הנדלן במדינת היעד.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעות בחו"ל  משקיעים  נדל"ן בחו"ל  נדלן מסחרי  תשואה