המועד הנכון למכירת העסק שלך

 

 

{{msg}}

השאלה מהו המועד הנכון למכירת העסק אינה שאלה שניתן לענות עליה אך ורק מנקודת מבט עסקית או כלכלית. ישנן סיבות מסיבות שונות מדוע אנשים מוכרים עסקים, ולפעמים השאלה נוגעת בקו התפר שבין החיים האישיים לבין העסקים. אם נבחן את הסיבות שבגינן אנשים מוכרים עסקים, נגלה שבמקרים רבים הסיבה היא יציאה לפרישה, מחלה, מוות או סיבות אישיות אחרות. ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים מוכרים את העסק שלהם בעקבות מחלה קשה הפוגעת ביכולתם לעבוד. מקרים אלו אינם קשורים לביצועי העסק, אלא הם פשוט אילוצים של מציאות קשה.

שחיקה אישית

לא אחת אנשים מרגישים רמה גבוהה מאוד של שחיקה אישית, מעין הרגשה שמשעמם להם בעסק ושהם רוצים וזקוקים לשינוי כלשהו בחייהם. ביצועי העסק יכולים להיות טובים, אבל לפעמים – אחרי שנים רבות כל כך שאין בהן שום אתגרים מרעננים – אנשים מחפשים שינוי ורוצים לעשות משהו חדש. לפעמים הם רוצים למכור את העסק ולפתוח עסק חדש, ולפעמים הם חסכו מספיק וכבר אין להם צורך בהכנסות מהעסק. אם אתם מרגישים כך, זהו אולי זמן טוב להציע למכירה את העסק שלכם. ייתכן שאי-שם ישנו אדם המרגיש את השחיקה הזאת בעבודתו כשכיר, ועכשיו הוא יהיה מעוניין ברכישת העסק.

התעוררות כלכלית במשק או בענף

אל תחשבו שעסקים המוצעים למכירה הם בהכרח עסקים כושלים. דווקא כאשר ישנה התעוררות כלכלית במשק או בענף, ודווקא כשהעסק מראה סימנים של צמיחה וגדילה, זהו זמן טוב למכור אותו. העסק מעורר עניין אצל המשקיעים, וייתכן שהם מוכנים לשלם ביד נדיבה בעבורו. הם מאמינים בעסק, ולנוכח נתוני הצמיחה עשויים להסכים לשלם מחיר שהוא מעל למחיר השוק.

סכסוכים בניהול העסק

במקרים רבים ישנן שותפויות הנקלעות לסכסוכים רבים על רקע ניהול העסק וקבלת ההחלטות. אי-יכולת להגיע להסכמות ברוח טובה עלולה לפגוע בבריאות העסק ולהתחיל מסלול הידרדרות מסוכן. הדבר יכול להביא אף לכישלון העסק. אם חלילה הגעתם למצב כזה, אולי מוטב למכור את העסק (או את חלקכם בשותפות, אם זה אפשרי), ושכל צד ייקח את הכסף ויצא לדרך חדשה, בתקווה שזו תהיה נעימה יותר.

הזדמנות עסקית

לפעמים נופלת עליכם לפתע פתאום הזדמנות עסקית כרעם ביום בהיר. בהחלט ייתכן שלא הייתה לכם שום כוונה למכור את העסק, אלא שפתאום קיבלתם הצעה שלא ניתן לסרב לה, והחלטתם למכור את העסק. מסיבה זו חשוב תמיד להיות מודעים לערך השוק של העסק; כל תוכלו לשקול את הדברים במקרה שתקבלו הצעה מפתה מלקוח אשר מעוניין לרכוש מכם את העסק.

קושי בניהול

אז עסק אינו דבר כה פשוט כמו שאולי חשבתם, ולצערכם אתם נאלצים ללמוד זאת על בשרכם. אם אכן אינכם מצליחים להתמודד עם ניהול העסק, ובאמת כבר ניסיתם לעשות כל שלאל ידכם, חשוב להודות בכך בשלב מוקדם כדי לצמצם כמה שיותר את הנזק הכלכלי. עצרו וחשבו לרגע: אולי התחום של העסק לא התאים לכם וייתכן שבתחום עסקי אחר תצליחו יותר?

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הקמת עסק  כמה שווה העסק  להרוויח ובגדול  למכור עסק  ניהול עסק  סיבות למכירת עסק  עושים עסקים  עסק במשבר  עסק נמכר  עסק פעיל  עסקים פעילים למכירה  שיקולים בקניית עסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
שגיא
אהבתי את הרעיון - בהחלט יש פה בסיס טוב
תודה על מדריך טוב
06/09/2019