יש לכם רעיון לסטארטאפ, מה עכשיו?

אז יש לכם רעיון ואתם משוכנעים שהוא בעל פוטנציאל עסקי, עכשיו ניתן לכם כמה צעדים מעשיים שעליכם לעשות על מנת לקדם את הרעיון.

 

 

{{msg}}

אם נסתכל על חברות הסטארטאפ שהצליחו ונשאל לגבי ההיסטוריה שלהן נוכל מיד לראות שהרבה חברות פשוט התחילו ברעיון של אדם אחד אשר חשב על משהו ככל הנראה חדשני והצליח להפוך אותו לחברת סטארט אפ מצליחה. רעיונות מוצלחים יכולים להיות לכל אחד ובכל זמן, אפילו אם הוא אינו מתחום הטכנולוגיה. אך יש רעיונות שנשארים בגדר רעיון ויש כאלו המפתחים את הרעיון עד לכדי מוצר של ממש.

אז מה בעצם צריך לעשות אם אתם חושבים שיש לכם רעיון מוצלח?

אם יש לכם רעיון שלדעתך מוצלח, לפני הכל חשוב שתדעו שזה לא כל כך פשוט להפוך אותו לסטארטאפ או מיזם עסקי. מדובר בדרך ארוכה עם הרבה מכשולים ובעיקר הצורך בגיוס ההון למימון אותה הדרך. בעבר רעיונות הסטאראפ נהנו מאופנתיות ואטרקטיביות והייתה תחושה כי ישנם אנשים אשר רק מחפשים הזדמנות עסקיות להשקעה בסטארטאפ. היום השוק יותר מנוסה ורבים מבינים שלא כל השקעה בסטארטאפ מביאה להתעשרות מהירה ולכן המשקיעים שוקלים בזהירות ולעומק כל השקעה שמגיעה לפתחם.

הדרך לסטארטאפ...

אז יש לכם רעיון ואתם משוכנעים שהוא בעל פוטנציאל עסקי, עכשיו ניתן לכם כמה צעדים מעשיים שעליכם לעשות על מנת לקדם את הרעיון.

שלב ראשון - מחקר שוק

יתכן מאוד (כמעט ודאי!!) שמישהו אחר חשב על אותו הרעיון או רעיון אחר בעל מאפיינים דומים. בעזרת הרבה סבלנות וחיפוש בגוגל תוכלו לחפש ולראות האם הרעיון או מחשבה דומה כבר קיימים. גם אם מצאתם רעיון דומה, אין המשמעות לוותר על הרעיון שלכם - במקום זאת עליכם להדגיש את ההבדלים בין השניים ולראות כיצד אתם יכולים להעניק לצרכנים ערך נוסף שהרעיון האחר אינו מעניק. עליכם גם להקדיש מחשבה ולנסות לאפיין את שוק הצרכנים של הרעיון על מנת לאמוד את גודלו ואת הפוטנציאל הכלכלי הטמון בו.

שלב שני - יעוץ עסקי

לאחר שבדקתם מה קיים ומה לא קיים בשוק ולאחר שגיבשתם היטב את הרעיון והעלתם אותו לכתב, מומלץ לפנות לייעוץ עסקי מקצועי אצל אלו העוסקים בנושאי הסטארטאפ והטכנולוגיה. הם יכולים לתת לכם נקודת מבט אובייקטיבית על סמך הניסיון והידע שלהם. לבעלי הרעיון במקרים רבים יש נטייה לראות את הדברים במשקפיים ורודות ולכן חשוב שמישהו אובייקטיבי יבחן את הנושא.

שלב שלישי - גיבוש הרעיון העסקי

זה הרגע שבו צריך להתחיל לכתוב תוכנית עסקית מפורטת ולגבש את המודל העסקי. יתכן כי חשבתם על רעיון מעולה אשר אנשים בהם יכולים להפיק ממנו תועלת, אך כיצד תתרגמו את זה להכנסות? האם תמכרו את המוצר או אולי זהו מודל של תשלום עבור שימוש חודשי? אולי השירות יינתן חינם בציפייה לייצר הכנסות מפרסום. אלו הם דברים שצריך לחשוב עליהם.

הדרך לסטארטאפ

שלב רביעי - גיוס משקיעים

גיוס משקיעים נעשה בכמה שלבים. השלב הראשון הוא שלה ה PRE SEED, שלב בו הרעיון רק מתחיל להתגבש ועדיין אינכם בטוחים שהוא יצליח. בשלב זה תצטרכו להשתמש בהון עצמי או גיוס הון ממשפחה וחברים על מנת לממן את בדיקת ההיתכנות, בניית אב טיפוס ודברים בסגנון.  השלב השני הוא שלב ה SEED בו כבר יש מודל עסקי ותרשים גאנט מגובש (שאולי עוד יעבור שינויים). בשלב זה תוכלו לפנות לאנג‘לים הנוהגים להשקיע במיזמי שכאלו. בהמשך הדרך תזדקקו לסבבי גיוס מתקדמים על מנת לממן את פעילות הסטארטאפ ולדחוף אותו להצלחה שיווקית.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  בעלי עסק  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  הצלחת העסק  השקעה בעסק  השקעות  יועץ עסקי  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  מיזם  משקיע לעסק  תכנית עסקית