ארבע דרכים מומלצות לכיסוי חובות

 

 

{{msg}}

לעיתים, ואין זה משנה כלל וכלל מהן הנסיבות, אנשים נקלעים לחובות. כן, גם בעסקים. לצורך ההמחשה, חובות יכולים להיות תוצאה של האטה בלתי צפויה במכירות של העסק בשל המתרחש בשוק, או אולי בגלל טעויות עסקיות שעלו לכם ביוקר. אם נקלעתם לחובות, הרי שיש לעשות את כל המאמצים כדי לשלם אותם בהקדם האפשר, בטרם תיקלעו לתסבוכת משפטית ובטרם יצברו החובות ריביות מטורפות. משם, כידוע, המדרון הוא חלקלק מאוד, והנפילה עלולה להיות כואבת ואף בלתי הפיכה.

אז אם חלילה נקלעתם לחובות, הרי שעליכם לפעול למחיקתם, ויפה שעה אחת קודם. ובכן, בהפשטה ניתן לדבר על ארבע אפשרויות מרכזיות העומדות בפניכם:

    1. משכנתה על הדירה – אם יש דירה הנמצאת בבעלותכם, הרי שתוכלו לקחת משכנתה המבוססת על ערך הדירה. כידוע, דירות הן דבר יקר ערך, ועל פי רוב הן הרכוש היקר ביותר שהאדם מחזיק בבעלותו. אשר על כן, לקיחת משכנתה על הדירה יכולה להתאים לכיסוי חובות בסכומי כסף גבוהים. אך בטרם אתם ממהרים לקחת משכנתה, מוטב שתעשו סקר משווה בין הבנקים השונים על מנת להיות בטוחים שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר. לא אחת אף כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות על מנת להפיק את המיטב מהנתונים הקיימים.
    2. הלוואה – לקיחת הלוואות היא דבר מקובל הן בעולם העסקים והן בסקטור הפרטי. הלוואות בהחלט יכולות לעזור לכם לשלם את החובות שלכם, אך אל תשכחו לרגע שגם את ההלוואה צריך לשלם, ועוד בתוספת ריבית. אם בחרתם בלקיחת הלוואה, חשוב שתעשו זאת בחוכמה ושתיקחו הלוואה בסכומים ובהסדרי תשלומים שאתם יכולים לעמוד בהם. אם תיקחו על עצמכם התחייבויות לתשלומים שבעליל אינם ריאליים, עד מהרה תוכלו למצוא את עצמכם בחובות כבדים אף יותר.
    3. מכירת נתח מהעסק – אם העסק שלכם נקלע לבעיית מזומנים אשר יצרה לכם חובות שאינכם מסוגלים לעמוד בהם, אולי תרצו לשקול הכנסת שותף לעסק. כאשר אתם מכניסים שותף לעסק, הוא צריך להשקיע על מנת לקנות את נתח החברה כפי שסוכם ביניכם. סכום השקעה זה יכול לכסות את החובות ולאפשר לעסק להתרומם מחדש. שימו לב שמשקיעים נרתעים מהשקעה בעסק עם חובות, כיוון שהוא נתפס מבחינתם כעסק כושל. אלא שבהחלט יש מקרים שבהם העסק נקלע למצוקה, אולי אפילו בגלל בעיות אישיות של הבעלים, אך יש לו ביצועים עסקיים מוצלחים ובכל זאת כדאי להשקיע בו.

מידת העושר שלך נמדדת בכמה תהיה שווה,
אם תפסיד את כל כספך

אנונימי
 
  1. יציאה מחובות ללא הלוואות – לא תמיד יש צורך בהלוואות. לפעמים, בעזרת הצטמצמות אישית והימנעות מהוצאות לא הכרחיות, ניתן לצאת מהחובות. מומלץ להכין רשימה של כל ההוצאות שלכם ולראות מה הכרחי ומה לא. הכינו טבלה של מה חשוב באמת ומה חשוב פחות לתקופה הנוכחית, כולל פיטורי עובדים. קבעו לעצמכם תקציב המאפשר לכם לשלם את החובות בתשלומים, והזמן יעשה את שלו.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  חובות לעסק  כיסוי חובות  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  שיקולים בקניית עסק