חמש דרכים לאיתור עסק להשקעה

 

 

{{msg}}

החלטתם שאתם רוצים להיכנס לעולם העסקים ולהשקיע בעסק? עומדות בפניכם שתי אפשרויות: אתם יכולים להשקיע בעסק חדש או לחלופין לרכוש עסק קיים. מומלץ מאוד שתביאו בחשבון את הרקע שלכם ואת הניסיון שאתם מביאים עמכם. עסקים שהייתם מעורבים בהם בעבר, מקומות עבודה שעבדתם בהם ואפילו תחומי הלימודים שלכם – כל אלה הם חלק חשוב מהידע ומהניסיון שאתם יכולים לתרום לעסק. ייתכן שישנם עסקים מסוימים הקרובים אליכם יותר, ויש לכם סיכוי גבוה יותר להצליח בהם מאשר בעסקים שאין לכם שום נגיעה בתחומם. למשל, אם יש לכם רקע בתחום המסעדנות, אולי תרצו להשקיע במסעדה או בעסק כלשהו בתחום המזון. לעומת זאת, אם לא הייתה לכם נגיעה לתחום בעבר, מומלץ להימנע מכניסה להרפתקה מעין זו.

אבל איך בעצם מאתרים עסק להשקעה?

באופן כללי אפשר לציין חמש דרכים עיקריות לאיתור עסק להשקעה: שימוש בלוח עסקים, שימוש ברשתות חברתיות, פנייה ליועצים עסקיים, קבוצות נטוורקינג ואיתור בשטח. להלן נציג בפירוט את חמש הדרכים:

שימוש בלוח עסקים

הדרך הטובה ביותר לאיתור עסק להשקעה היא בלוח עסקים. לוחות עסקים בעיתונות או באינטרנט מציגים לכם עסקים המחפשים משקיע או עסקים למכירה. לוחות העסקים נועדו להפגיש בין משקיעים לבין כאלו המחפשים משקיע, וזו בהחלט אופציה טובה עבור מי שמנסה לאתר עסק להשקעה, ואף הזדמנות עסקית מצוינת. חשוב לזכור! חובה "לבדוק את השטח" היטב טרם החתימה על החוזה.

שימוש ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן דרך מעולה לתקשר עם כל המכרים שלכם. אתם יכולים לפרסם בפייסבוק בקלות ובמהירות שאתם מחפשים עסק להשקעה. ייתכן מאוד שאחד המכרים שלכם ישים לב לפוסט ויתברר שהוא מכיר מישהו או יודע משהו שאתם לא ידעתם. כמו כן תוכלו לעשות שימוש ברשת החברתית לינקדאין, שם ניתן בקלות ליצור קשרים עסקיים ושיתופי פעולה.

פנייה ליועצים עסקיים

אנשים המקימים עסקים או מנהלים עסקים עובדים פעמים רבות עם יועצים עסקיים. היועצים העסקיים מכירים את המצב של כל עסק שהם עובדים איתו. רבים מהעסקים הפונים לייעוץ עסקי נמצאים במצב שבו הם מחפשים משקיע לצורך הרחבת העסק, או אפילו להקמת עסק חדש. ייתכן מאוד שהיועצים העסקיים מכירים בעלי עסקים המחפשים משקיע, והם יכולים לחבר ביניכם.

קבוצות נטוורקינג

קבוצות נטוורקינג לעסקים הפכו לדבר מקובל מאוד. בקבוצות אלו ניתן להכיר אנשים רבים מתחום העסקים וליצור קשרים ושיתופי פעולה. ייתכן מאוד שתיפול בידיכם ההזדמנות לאתר מישהו המחפש משקיע לעסק שלו. ככל שתכירו יותר אנשים בקבוצות הנטוורקינג, כך יגדלו הסיכויים שלכם להכיר שם אנשי עסקים שאיתם תוכלו לשתף פעולה לצורך השקעה בעסק או בהרחבתו בצורה כלשהי. ככלל, שיתופי פעולה רוחביים בריאים לעסק ומקדמים את שני הצדדים, בבחינת רווח לכול – win-win situation.

איתור בשטח

זו אולי אחת הדרכים הפחות מקובלות כיום, שכן היא דורשת מאמץ רב, אך לא פעם היא נמצאה יעילה מאוד. "אין חכם כבעל הניסיון" הוא כלל הידוע לכול. על פי רוב ניתן למצוא בעלי עסקים ויודעי דבר ועניין הנמצאים בליבת העסקים הפעילים ומן הסתם שמעו על עסק כזה או אחר שיש בו פוטנציאל העשוי לעניין אתכם. לא פעם אנו רואים מודעות על גבי החנויות עצמן. על כן, אם יש ברשותכם הן הזמן והן המוטיבציה, זו בהחלט יכולה להיות אפשרות טובה עבורכם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  השקעות  יועץ עסקי  פרסום עסק  שותף לעסק  שותפים לעסק