מה זה אנג׳לים ואיך מוצאים אותם?

 

 

{{msg}}

אנג׳לים הם מונח מקובל בתחום גיוס ההון להשקעות הייטק. אנג׳לים נועדו לענות על הבעיה העיקרית של יזמי הייטק. הבעיה של יזמי הייטק היא גיוס הון בשלבים הראשונים (שלב ה pre seed) - יש להם רעיון אבל עדיין ארוכה הדרך לפיתוח הרעיון ולהוצאתו אל הפועל. בשלב זה קרנות הון סיכון עדיין אינן מגלות בהשקעה אשר נחשבת להשקעה מרובת סיכון אפילו עבורן. אפשר להגיש שזהו שלב שעדיין אין ממש במה להשקיע, מדובר בסך הכל ברעיון. בשלב זה היזמים בדרך כלל משתמשים בהון עצמי וגם מגיסיים הון ממשפחה, חברים וגם אנג׳לים.

האנג׳לים הם משקיעים פרטיים המוכנים לקחת את הסיכון ולהשקיע במיזם בשלבי ה Pre seed, לעתים אנג׳ל משקיע באופן עצמאי ולעתים במסגרת קבוצת אנג׳לים. מכיוון שאלו הן השקעות עתירות סיכון, קבוצות אנג׳לים מאפשרות להפחית את ההון שאישי שכל אחד מהאנג׳לים משקיע וזהו אלמנט של הפחתת סיכון.

אנג׳לים מנוסים לעומת חסרי ניסיון

ישנם מקרים בהם מדובר באנג׳לים חסרי ניסיון, כלומר בעלי הון ללא רקע בנושא השואפים לגרוף הון בהשקעות הייטק מוצלחות ולא ממש מבינים שהסטטיסטיקה עובדת נגדם ורוב מיזמי ההייטק בשלב ה Pre Seed נכשלים. אולי זה דווקא היתרון שלהם ״הם מספיק משוגעים״ להשקיע ברעיונות חדשניים.

ברוב המקרים אנג׳לים הם בוגרי תעשיית ההייטק, כלומר אנשים שר לפני מספר שנים היו בעמדה דומה: בעלי רעיון המחפשים משקיעים. היום לאחר שהצליחו בעולם ההייטק הם מסייעים לאחרים, דבר מקובל בתרבות ההייטק הישראלית. לאנג׳לים מנוסים יש ערך מוסף. בזכות הניסיון שלהם, יש להם את הכלים להעריך את סיכויי ההצלחה של המיזם (ואף לתרום להצלחת המיזם). אם השגתם אנג׳לים מנוסים המוכנים להשקיע במיזם שלכם, זהו סוג של הצבעת אמון במיזם. אך הערך האמתי של השקעתם, מלבד ההון שהם מזרימים, הוא מערכת הקשרים וההבנה העסקית שהם מביאים איתם. הידע והניסיון שלהם פשוט שווים זהב והם יכולים לסייע לכם בפיתוח האסטרטגיה העסקית. מערכת הקשרים שלהם, המבוססת על שנים בתחום, יכולה לחבר אתכם עם גורמים מובילים בתעשייה על מנת לקדם שיתופי פעולה ועל מנת להכין את מיזם ההייטק לשלבי הגיוס הבאים.

business angel

איך למצוא אנג׳לים?

כאשר תעשיית ההייטק הישראלית החלה להתפתח תחום זה עדיין לא היא מסודר; מציאת אנג׳לים התבססה בעיקר על קשרים אישיים של משפחה וחברים אשר חיברו בין יזמים לבין בעלי הון. היום תחום האנג׳לים יותר מפותח ומסודק, ישנם אתרים ומאגרי מידע המאפשרים לכם למצוא אנג׳לים. כמו כן ישנם אירועים בהם יזמים יכולים להציג את רעיונותיהם בפני פאנל של אנג׳לים וכך למצוא משקיעים אשר מתעניינים בפגישת המשך.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  השקעה בעסק  השקעות  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  מציאת שותף  משקיע לעסק  שותפים עסקיים