לקראת 2019: עוד 10 טרנדים ותחזיות לעסקים קטנים

המגמות החשובות שכל בעל עסק קטן חייב לדעת עליהן, והפעם בתחומי מקום העבודה המודרני, טכנולוגיה והגנת סייבר ובנקאות. חלק ב'

 
צילום: Startup Stock Photos/pexels

 

{{msg}}

גם במהלך 2019 צפויים שינויים בגישות ובמגמות עסקיות, בין אם השינויים יתרחשו בטכנולוגיה, מקום העבודה העתידי או המערכת הבנקאית. לשם כך, האתר האמריקאי Business News Daily, המתמחה בעסקים קטנים, פרסם רשימה של מגמות עסקיות ותחזיות כדי לסייע לעסקים להתחיל את 2019 בהצלחה. רעיונות מפתח אלו ככל הנראה יהיו מרכיבים חשובים באסטרטגיה של עסקים קטנים המבקשים להתמקד בצמיחה עתידית וצריכים להיות על המכ"ם של כל יזם עסקי. כתבה שנייה בסדרה.

מקום העבודה המודרני

עסקים יתעדפו את אושרם של העובדים. "עסקים יתמקדו במדד המחויבות והאושר של עובדיהם. בגלל שהאבטלה נמצאת בשפל היסטורי, שמירה על עובדים מחויבים ומאושרים היא קריטית בהישארותם של אנשים טובים בארגון. כמו כן, אנשים רבים אינם מרוצים ממצב מדינתם והעולם עכשיו, ושימורם מאושרים בעבודה... מגביר את הפרודוקטיביות ב־10 עד 25 אחוזים", מציין סקוט קראבטרי, קצין אושר ראשי ב־ Happy Brain Science.

עסקים יתמקדו במדד המחויבות והאושר של עובדיהם. בגלל שהאבטלה נמצאת בשפל היסטורי, שמירה על עובדים מחויבים ומאושרים היא קריטית בהישארותם של אנשים טובים בארגון.

המעבר לעבודה מרחוק יתגבר. "אנשים יבלו פחות זמן בנסיעות למקום עבודתם ויותר זמן בעבודה מרחוק, מה שיגרום למנהלים עסקיים למצוא דרכים אחרות לשתף מידע ארגוני ולהגדיל את שיתוף הפעולה במקום העבודה. עם עליית הטלקומוניקציה (וידאו, צ'אטים וכו'), הצורך בעובדים המגיעים מרחוק שכך, כלומר, מנהלים עסקיים יצטרכו לחשוב מחדש על אסטרטגיות התקשורת שלהם. הם גם יצטרכו לשקול כיצד לעודד שיתוף פעולה במקום העבודה כאשר כולם נמצאים במקום אחר", אומרת ג'ן קרוגונו, מנכ"לית uStudio.

מקום עבודה
צילום: rawpixel.com/pexels

סטארטאפים טכנולוגיים יעסיקו מועמדים בעלי מגוון רחב יותר של רקעים מקצועיים. "בשנת 2019, סטארטאפים טכנולוגיים יחפשו מעבר לשכירים מוכווני טכנולוגיה, כמו מדעני מחשבים ומפתחים, וישקלו את כישרונות הספקטרום הרחב יותר של STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) כדי להצמיח את החברה שלהם. כברירת מחדל, חברות סטארט-אפ רבות הן חברות STEM. בעוד שכישורים טכניים חשובים, בוגרי מתמטיקה, מדע והנדסה אוחזים במיומנויות מחקר וכישורים אנליטיים חזקים שיכולים לסייע לחברת הטכנולוגיה המתהווה להגיע לגבהים חדשים. ייצוג רחב יותר של תפקידי STEM, במיוחד נשים בתחומים אלה, יהיה מוקד עבור חברות שרוצות להגדיל מגוון וחדשנות, החיוניים לתחרות בתעשיית הטכנולוגיה", אומרת אנדריאה לואיס, יועצת אסטרטגית ב־Geeky Girl Reality.

טכנולוגיה והגנת סייבר

ברוך הבא, הבחור החדש בבלוק (צ'יין). "בשנת 2019, אני צופה שיהיה קשה מאוד לדון בחדשנות בעסקים מבלי לדון קודם בטכנולוגיית הבלוקצ'יין (Blockchain). עם התפתחות התעשייה והתרחבות השימוש בה, חברות רב־לאומיות גדולות ו־Fortune 500 תיאלצנה להכיר בפוטנציאל של הבלוקצ'יין לספק אבטחה ויעילות לפעולות יומיומיות, פשוט כי זו תהיה פרקטיקה עסקית חכמה", קובע דוד וקסמן, מייסד ומנכ"ל חברת יחסי הציבור מבוססת־בלוקצ'יין Wachsman.

עליית האינטרנט של הדברים (IoT) תוביל לעלייה של מחשוב קצה. "כשמדובר בהגדלת מספר גדל והולך של יישומי IoT בכל ענף, מחשוב קצה יגרום להשפעה הגדולה ביותר על הביצועים והאמינות. תשתית שיכולה להתמודד עם טונות של מכשירים ומשתמשי קצה הפולטת וצורכת ללא הרף זרמים גדולים של נתונים קריטית למשימה. מחשוב קצה מתמודד עם האתגרים הללו על ידי העברת תהליכי החישוב קרוב ככל האפשר למכשיר לטובת ביצועים מהירים ויעילים יותר, או כדי לא לבזבז רוחב פס וחיי סוללה על משימות שניתן פשוט לעבדן בקצה. אנו זקוקים לתשתית מחשוב חדשה שפועלת מעבר למרכז הנתונים המרכזי", טוען סטיבן בלום, מייסד ו־CTO של PubNub.

קונטקסטואליזציה של נתוני עתק (Big data) תהיה קלה יותר. "מאחר שהסוף למחסור במומחי מדע הנתונים אינו נראה באופק, תגדל המגמה לעבר יישומים אנליטיים קלים לשימוש, ותאפשר למדעני הנתונים להפיק ניתוחי נתונים על ידי הפיכת יישומים ליותר אינטראקטיביים, נגישים ושימושיים לאנליסטים עסקיים, IT ואחרים בארגון", אומר מייקל ברתולד, מייסד ומנכ"ל KNIME.

אנו נכניס אתיקה לתוך האלגוריתמים שלנו. "אלגוריתמים מניעים החלטות עסקיות יותר ויותר. ראינו כיצד פגמים בהנחות שנבנו על ידי מדעני נתונים הניבו תוצאות לא רצויות עבור חברות שהסתמכו על האלגוריתמים שלהם, יחד עם המשימה הקשה של הטמעת אתיקה לתוך אלגוריתם 'המתייחס' לכל הצרכנים בהוגנות (ומבחינה משפטית – 'הנחת קווים אדומים לאלגוריתמים' עשויה להפוך למדיניות שתזדקק להגנתם של יותר ויותר עורכי דין תאגידיים). אלגוריתמים אתיים לא רק יובילו ללקוחות מאושרים, אלא גם לפרקטיקות עסקיות פחות מסוכנות. שני הכוחות הללו יביאו את השינוי הזה החל בשנת 2019, ולשנים הבאות", מנבא כריס וקסלר, סגן נשיא בכיר ומנהל מדיה וניתוח ב־Cramer-Krasselt.

 

בנקאות

תחום הבנקאות עשוי להיות בדרך לשינוי כיוון. "תעשיית הבנקאות כבר עוברת שינויים משמעותיים, ואנחנו בהחלט נראה את זה בשנה הקרובה עם פיצול מסיבי באופן ביצוע תשלומים. שחקנים גדולים, כמו גוגל, פייסבוק ואמזון יתחילו לחשוב על להציע שירותי תשלום משל עצמם, אשר סביר להניח יגררו צורך לרגולציה ייחודיות", אומר אלקסון בל, קצין מוצר ראשי של Anti-Money Laundering) AML) ב־Quantexa.

המשך שינוי רדיקלי לעבר בנקאות דיגיטלית. "בני ובנות דור ה־Y רוצים גישה לשירותי בנקאות בכל מקום ובכל זמן, בניגוד למודל הבנקאי המסורתי. לפי כמה מההנבואות המושכלות, הבנקאות הדיגיטלית תגדל ליותר משני מיליארד משתמשים עד 2020. כתוצאה משינוי כיוון זה, פתרונות סניף הבנק הפיזיים יוחלפו בדפוס חשיבה עתיר טכנולוגיה. מהות השינוי המיידי: הטלפון הנייד יהיה הארנק", אומר דייב מיטשל, נשיא NYMBUS.

בנקאות ניידת פירושה יותר התקפות סייבר במובייל. "כמעט כל המשתמשים חווים עלייה משמעותית בהתקפות המכוונות לשירותי הבנקאות הניידת והעסקאות שלהם. צפו להמשך המגמה. כ־80% מהלקוחות של המוסדות הפיננסיים עושים שימוש בבנקאות מקוונת; 50% הם על ניידים. נתונים אלה עתידים לגדול. יותר לקוחות שווים יותר הזדמנויות להתקפות", קובע ג'ון גאן, CMO ב־OneSpan.

לכתבה: 10 טרנדים ותחזיות לעסקים קטנים - חלק א'

הכתבה תורגמה מאתר ביזנס ניוז דיילי

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  בעלי עסק  בעלי עסקים  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  מעצמאי לשכיר  עוסק מורשה  עוסק פטור  עושים עסקים  עסק ותיק  עסק חדש  עסק פעיל  עסק קיים  שיקולים בקניית עסק  תכנית עסקית 

 

 
1
תמונת המשתמש
בר מספרת ברבר מן
שמחתי לקרוא את המדריך ולהיעזר בשירותייך
מצאתי שהוא מועיל במיוחד. ככה הגעתי לקלוד שליווה אותי בהצלחה לרישיון עסק, (אפילו בתקופת קורונה) אז תודה מקרב לב, בר להמשך שת"פ :-)
16/11/2020
 
2
תמונת המשתמש
אולגה
מדריך
תודה. מדריך מעולה!
30/08/2020
 
3
תמונת המשתמש
שמואל מניב
בטיחות
במאמר היפה חסרים: רשימת הסיכונים האופייניים למספרות הוראות בטיחות תאונות אופייניות לקחים מתאונות
11/08/2020
 
4
תמונת המשתמש
סימון
אש עלייך זאן קלוד
אחלה מדריך. ברור שאתה תלווה אותי בתהליך
17/02/2020
 
5
תמונת המשתמש
אחמד
טוב מאוד!!
תודה לכם - אחמד עוספייה
06/01/2020
 
6
תמונת המשתמש
גל גדות
רואים שהשקעתם במדריך.. אחלה אתר
תודה לכם על הטיפים וההשקעה
10/11/2019
 
7
תמונת המשתמש
ג'ון
מדריך ראוי לשבח
שפתיים ישקו
28/09/2019
 
8
תמונת המשתמש
אבנר
מדריך מעולה ומושקע
הכל מסודר וברור. כל הכבוד !!
01/05/2019
 
9
תמונת המשתמש
אמיגוס
המחרים במדריך קצת מופרזים
מהמקום שבו אני מגיע - שדרות זה הזמן להעלות מחירים...
26/10/2018
 
10
תמונת המשתמש
שמעון
אחלה מידע להקמת מספרה
כל הכבוד על ההשקעה בתוכן. תבורכו!!! חוץ מזה יש לכם אחלה אבל אחלה אתר
18/10/2018