למה אפילו עסקים קטנים צריכים ביג דאטה?

הסיבות שחברות עשויות לספק כשנשאלות על החלטתן שלא להיכנס לתחום הביג דאטה עשויות להיות תקפות, אבל רק אם השאלה נשאלת ב־2011. זהו העידן שבו נתונים לא רק שעולים בערכם מרגע לרגע, אלא גם שבכל דקה מופקים יותר

 
1
צילום: SomeCG/Pixabay

 

{{msg}}

במהלך השנים האחרונות מילת מפתח אחת השתלטה על המהפכה הדיגיטלית שנמשכת כמעט שלושה עשורים. מילת מפתח זו היא דָּאטָה (Data), כלומר, נתונים.

לאחר שנים של התמקדות במהירות העיבוד ופרוטוקולים מתוחכמים, הבינו החברות שהנכס היקר ביותר בעידן הדיגיטלי הוא למעשה נתונים שנוצרו על ידי משתמשים, והחלו לארגן מחדש את המודלים שלהם בהתאם לכל פיסת מידע שנוצרה על ידי כל משתמש.

אסטרטגיה זו אומצה לראשונה על ידי חברות ממוקדות־נתונים מלכתחילה, כמו גוגל למשל, אבל תאגידים גדולים אחרים מיהרו ללכת בעקבותיהן על ידי הקמת תכניות מבוססות נתונים וניסיון לייצר ערך רב ככל האפשר מהנתונים שברשותן.

שלושת המכשולים העיקריים שמנעו התפתחות של מערכת אקולוגית ממוקדת־נתונים היו עלויות האחסון הגבוהות, הקושי בעיבוד כמויות גדולות של נתונים ומחסור בנתונים שנוצרו על ידי משתמשים, אשר לחברות יש גישה מיידית אליהם.

אבל עם חברות טק ענקיות המקדישות משאבים עצומים לנושא, שלוש הבעיות הללו נפתרו במהירות באמצעות לידת הביג דאטה. הודות להישגים בגוגל (נייר MapReduce) ויאהו (פרויקט Hadoop), אחסון מבוזר באמצעות חומרה הפך למציאות. מיד לאחר מכן, נרשמה הופעתו של עיבוד מבוזר מבוסס־זיכרון, שהודיע ​​על תחילתה של תקופה חדשה בעידן הדיגיטלי, המוּנָעת מנתונים.

בשנים שלאחר מכן, ירידה מתמשכת של עלויות אחסון נתונים מלווה בעלייה מתמשכת בכמויות הנתונים שנוצרו על בסיס יומי סללה את הדרך לאימוץ מתקדם של ביג דאטה (או לפי האקדמיה העברית: נְתוּנֵי עָתֵק) על ידי תאגידים גדולים. המערכת האקולוגית בקוד פתוח של Hadoop הפכה למרחב צפוף, מלא בטכנולוגיות מבטיחות, וסטארטאפים שעובדים על מוצרי ביג דאטה.

עם זאת, עסקים קטנים רבים שעובדים עם נתונים עדיין מרחיקים את עצמם מהעולם הזה ומהכלים המשויכים אליו ועדיין מסתמכים על תוכנות מהימנות מבוססות־SQL. הסיבות שאותן חברות עשויות לספק כשנשאלות על החלטתן שלא להיכנס לתחום הביג דאטה עשויות להיות תקפות, אבל רק אם השאלה נשאלת בשנת 2011.

אנחנו חיים בעידן שבו נתונים לא רק שעולים בערכם מרגע לרגע, אלא גם שבכל דקה מופקים יותר נתונים מהדקה שקדמה לה. ההחלטה לדבוק בטכנולוגיות ישנות יותר פשוט תעכב את המעבר (הבלתי נמנע) של עסק קטן או בינוני לביג דאטה, ובסופו של דבר תהפוך את המעבר למסובך ומבולגן יותר בעת התרחשותו.

ההחלטה לדבוק בטכנולוגיות ישנות יותר פשוט תעכב את המעבר (הבלתי נמנע) של עסק קטן או בינוני לביג דאטה, ובסופו של דבר תהפוך את המעבר למסובך ומבולגן יותר בעת התרחשותו

אכן, בשנים הראשונות נרשמו מהמורות בכניסת תרבות הביג דאטה לשוק העסקי. טכנולוגיות רבות שווקו כמשנות מציאות בתחילת העשור אך בהמשך נכשלו כאשר הועמדו למבחן בסביבות פיתוח. אולם 12 שנים לאחר שחרור המהדורה הראשונה של Hadoop, המערכת האקולוגית התבגרה דיה כדי לאפשר מעבר חלק לביג דאטה גם עבור עסקים קטנים.

היתרונות העיקריים של המעבר לביג דאטה

סְקֵילָבִּילִיוּת (מדרגיות): זו הסיבה הראשונה שיצרה את הצורך בביג דאטה מלכתחילה. מדרגיות מתייחסת ליכולת של מערכת להגדיל את תפוקתה תחת עומס גובר כאשר מוסיפים לה עוד משאבים (בדרך כלל חומרה). המשמעות של הימצאות ארכיטקטורת ביג דאטה בארגון היא שהתשתית תוכל לעבוד בקורלציה עם משאבי העסק ללא כל מאמץ נוסף, מה שיאפשר לאותם משאבים להיות מופנים לטובת צרכים אחרים בטווח הארוך, במקום להמשיך ולנסות להתאים את עצמם לתשתית הנתונים.

פונקציונליות מורחבת: לאחר כמעט עשור של פיתוח ושיפור הודות למאמצי הכשרונות הטובים ביותר בעולם, טכנולוגיות ביג דאטה בקוד פתוח מציעות הרבה יותר ממה שמתקבל בעבודה עם שרתים מסורתיים, בכל רמה. בעזרת טכנולוגיית עיבוד מקבילי, כמו Apache Spark, ניתן לעבוד עם הנתונים הנאגרים בחברה בדרכים חדשות לחלוטין וליצור תובנות שאחרת לא היתה אליהם גישה באמצעות מודלים ישנים של שאילתות.

ביג דאטה לעסקים קטנים
גם "הדגים הקטנים" בשוק זקוקים לביג דאטה ולהפיק ערך רב יותר מן המשאב היקר ביותר שלהם. צילום: Emir Kaan Okutan/Pexels

מהירות: עם מחשוב מבוזר, עסקים קטנים ובינוניים מסוגלים לא רק לעשות יותר, אלא עושים יותר בפחות זמן. וכיום ניתוח מעמיק של הנתונים שלך הוא גורם חיוני לשגשוג, ועם ביג דאטה ניתן להרחיב את טווח הניתוח, תוך שמירה על מערכת בעלת ביצועים כמעט בזמן אמת, כלומר, מערכת המגיבה תוך פרק זמן שהוגדר מראש ובעקביות.

בהתחשב בכל היתרונות האלה, דבקות בטכנולוגיות פרה־ביג דאטה הופכת מראש לקרב חסר טעם המונע מעסקים קטנים ובינוניים להפיק ערך רב יותר מן המשאב היקר ביותר שלהם. בנוסף, הודות לשירותים מבוססי ענן, ניתן לאמץ ארכיטקטורת ביג דאטה עדכנית ללא מכשולי חומרה. הכניסה למתודיקה של ביג דאטה מעולם לא היתה קלה יותר, אז למה אתם מחכים?

הכתבה תורגמה מאתר מדיום    

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  יזמים חדשים  נכסים מניבים