הטעויות שעושים עסקים קטנים ובינוניים בבניית נוכחות מקוונת

נוכחות מקוונת חזקה ויעילה מתקיימת הרבה מעבר לבניית אתר אינטרנט ופתיחת חשבונות בכל הפלטפורמות של המדיה החברתית. וגם: הישראלים מדורגים ראשונים בעולם בשימוש ברשתות חברתיות

 
1
צילום: rawpixel.com/pexels

 

{{msg}}

השקעה בבניית נוכחות מקוונת יכולה להיות אחת ההחלטות החכמות ביותר עבור כל עסק בימינו. בעוד רוב הלקוחות פעילים באינטרנט, אלמנטים מקוונים – המבוצעים כהלכה – יכולים לעשות את כל ההבדל לקמפיין שיווק עסקי. יחד עם זאת, נוכחות מקוונת חזקה ויעילה מתקיימת הרבה מעבר לבניית אתר אינטרנט ופתיחת חשבונות בכל פלטפורמות המדיה החברתית. התייחסות רצינית לנוכחות המקוונת של כל עסק קטן ובינוני מניבה נראות ורלוונטיות לכלל הלקוחות הפוטנציאליים.

הדרך להשגת שתי המטרות הנ"ל אינה חפה ממהמורות. במידה שבעל עסק קטן מוכן להעתיק את פעילותו לאונליין כדאי להימנע משמונה טעויות נפוצות.

  1. אין אתר אי־קומרס. בעידן שבו רוב האנשים נמצאים אונליין, ושיעורם רק צפוי לעלות, אין עסק קטן או בינוני שמסוגל להרשות לעצמו לא להיות גם בעלים של אתר אינטרנט. אפילו אם עסק מסוים מחשיב עצמו קודם כל כעסק אופליין – כדוגמת סלון יופי או בית קפה – בעלות על אתר מתפקד ומעודכן פותחת פוטנציאל עסקי עצום וסוללת את הדרך לקשרים בין־אישיים חזקים יותר עם הלקוחות.

אתר למכירת ו/או שיווק נדל"ן, לדוגמה, מאפשר לגולשים לדפדף בין נכסים זמינים; בזמן שהאתר מתחזק בלוג המכיל מאמרים מקצועיים ומדריכים שימושיים. בכך נבנים קשרים עמוקים יותר עם לקוחות.

  1. אתר אינטרנט גרוע. הרושם הראשוני תמיד חשוב וזה תקף גם באונליין. מלבד עיצוב ויזואלי מושך, האתר המסחרי חייב להעביר למבקרים בו את המסר הרצוי, ובאופן ברור. דימויים חזותיים חזקים, תוכן איכותי וטעינה מהירה חשובים לא פחות. מומלץ להנגיש את הכתובת ופרטי ההתקשרות המלאים של העסק בהיות האתר פלטפורמה בסיסית ליצירת קשר עם לקוחות חדשים.
  2. אי־ביצוע אופטימיזציה למובייל. על פי אתר הסטטיסטיקות סטטיסטה (Statista), מכשירים ניידים אחראים ל־49.74% מסך הצפיות העולמיות באתרים בשנת 2017. בנוסף לכך, התחזיות כבר צופות עלייה במספר משתמשי הסמארטפון עד ל־2.5 מיליארד בשנת 2019. למותר לציין כי בעלות והפעלת אתר אינטרנט מעודכן המותאם גם למובייל חיוניים עבור כל העסקים. 

"מהי אופטימיזציה של אתר אינטרנט למובייל? האתר צריך להיטען תוך שלוש שניות, לכל היותר"

עין הגולשים צריכה להימשך למסר המוביל או לנקודת המכירה. האתר צריך להיות קל לניווט ולכלול קריאה בולטת לפעולה.

  1. אי־יצירת מודעות פרסום מותאמות־מכשיר. יש לקחת בחשבון כי התנהגות וכוונות החיפוש משתנות מאוד בקרב משתמשי דסקטופ (מחשבים שולחניים או נייחים; א"ד) ומשתמשי מובייל. השימוש במחשבים נייחים או טאבלטים קורה בתרחישים דומים, ומשתמשים אלה בדרך כלל לא מוכנים להתחייב – הם רק מחפשים מידע נוסף. לעומת זאת, משתמשים בטלפונים ניידים מחפשים תוצאות מהירות, ויש סבירות גבוהה יותר שהם יגיבו לקריאה לפעולה (CTA). כמובן שיש לשנות את תכני המודעה בהתאם לכל קטגוריית מכשיר.

בנוסף, מודעות המותאמות לנייד מקבלות שיעור הקלקות גבוה יותר במובייל, בהשוואה למודעות שאינן מותאמות. לכן מומלץ להגדיר העדפה לנייד עבור מודעות העסק בגוגל ולגלות יצירתיות בתוכן וב־CTA. מומלץ להקפיד לאפשר ביצוע שיחות־שמע בחיוג בלחיצה אחת.

  1. אי־נגישות. סביר להניח כיום שלקוחות פוטנציאליים קודם יחפשו עסק באינטרנט, ואם לעסק הקטן או הבינוני יש נוכחות מקוונת חזקה חוצת־פלטפורמות, זה יספק יתרון תחרותי על שחקנים אחרים בתחום. יתר על כן, העסק יכול להישאר פתוח 24/7 בזכות האינטרנט. בין אם האתר מציע סיוע לקהל היעד שלו עם טיפים וטריקים, מידע מעמיק, הנחיות או יותר מזה, לבטח ייבנו עם הלקוחות קשרים חזקים.

הפיכת עסק נגיש ללקוחותיו קורית בזכות זמינות פרטי ההתקשרות. אין להכריח לקוחות ליצור קשר או לבצע תשלומים בדרך מסוימת; אלא להיות פתוח לכל ערוצי ההתקשרות, וגם לגוון את אפשרויות התשלום.

  1. להיות נוכחים בכל מקום. בניית נוכחות מקוונת לא אומרת בהכרח שנדרש להחזיק חשבון בכל פלטפורמת מדיה חברתית. יש דבר כזה "יותר מדי", וחבל להבין מאוחר יותר שריבוי הפרופילים לא תואם את יכולת ניהול הדיגיטל של העסק. לצד אתר האינטרנט של העסק, ניהול בלוג ופרסום מסורתי, יש לבחור נקודות מכירה אחרות בהתחשב במשתמשי הפלטפורמה ובמסר שנדרש להעביר להם.

שימו לב: צריך לייצר בקצב מהיר תוכן שונה לכל הרשתות. שיתוף חומר זהה בכל הפלטפורמות לא יסייע להגיע לקהל היעד, וזה גם מתכון בטוח לעוקבים משועממים. המפתח להחליט היכן להיות נוכחים הוא ההבנה היכן הלקוחות מבלים זמן. אם זה פייסבוק, אז התבססות הנוכחות תהיה שם. אם הם נוטים יותר לגלוש בלינקדאין אז ליצור נוכחות שם וכדומה.

טעויות נפוצות לעסקים קטנים
צילום: rawpixel.com/pexels

על פי דו"ח שפורסם על ידי קומסקור (comScore), הישראלים השקיעו בממוצע 11 שעות ביום ברשתות חברתיות, כמעט פי שניים מהממוצע העולמי העומד על כשש שעות, ועוקפים את האנגלים והאמריקאים (כשבע שעות). הדו"ח של חברת המחקר האמריקאית מצא גם שרשתות חברתיות מהוות את הפעילות המקוונת הפופולרית ביותר בעולם, בשימוש של כ־80% מקהילת האינטרנט הגלובלית – למעלה משני מיליארד בני אדם. בעוד שכ־94% ממשתמשי האינטרנט בישראל נוכחים ברשתות חברתיות.

השימוש בישראל במדיה החברתית מתפלג, לפי הסטטיסטיקות של סטטקאונטר (StatCounter) ליוני 2018, כ־80% ממשתמשי האינטרנט הישראלים משתמשים באופן קבוע בפייסבוק, שבעה אחוזים משתמשים באופן קבוע ביוטיוב, בעוד שרק אחוז אחד מהם משתמשים באינסטגרם. עם זאת, על פי מחקר שבוצע באחרונה בידי מרכז המחקר פיו (Pew), ישראל מדורגת במקום השביעי בעולם עם כ־68% מכל משתמשי האינטרנט הישראלים הפעילים במדיה החברתית, דירוג המותאם לעובדה ש־83% מהבוגרים הישראלים הם בעלי לפחות טלפון חכם אחד – נתון שני רק לדרום קוריאה. שני הנתונים הסטטיסטיים הללו בהחלט קשורים זה לזה, משום שהשימוש בסמארטפון מאפשר למשתמשים לגשת ביתר קלות וקביעות לרשתות חברתיות.

  1. אי יישום SEO מקומי. באחד הסקרים, 89% מהמשתתפים אמרו שהם חיפשו עסק מקומי בטלפון החכם שלהם לפחות פעם בשבוע. המשמעות: לא ניתן להתעלם מ־SEO מקומי אם רוצים לבנות נוכחות עסקית אונליין.

גם אם רוצים להגיע לקהל בינלאומי עם SEO עולמי, יישום של מסע פרסום מקומי יתגמל את העסק בדירוגים טובים בדף תוצאות החיפוש עבור האזור הגיאוגרפי שלו. זה יכול לשפר את הנראות העסקית שלך ולספק חשיפה לגולשים מקומיים. שפר את ה־SEO המקומי על ידי שילוב מילות מפתח מקומיות בתוכן האתר ואופטימיזציה של תגי מטא (meta tags). הטמעת מפת גוגל בדף "צור קשר" ואימות רישום האתר שלך בשירות Google My Business גם יעזרו.

  1. נטישת הדיגיטל. בין אם מדובר באתר ללא טראפיק או דף פייסבוק לא מנוהל, נטישת המאמצים לבנות נוכחות מקוונת עלולה להזיק לתדמית העסק. לדוגמה, אם לקוח פוטנציאלי נוחת בעמוד הפייסבוק או הטוויטר של בית העסק שלא היה פעיל לאורך פרק זמן ממושך, הוא לבטח יתהה אם אותו עסק עדיין פעיל, ובסופו של דבר לנטוש ולעבור למתחרים.

ויתור על המאמצים בדיגיטל פירושו גם החמצת שיח רלוונטי לעסק ולתעשייה במדיה החברתית, וניתוק הקשר עם העוקבים. לעתים קרובות מדי עסקים נוטשים את מאמציהם לבנות נוכחות מקוונת חזקה רק בגלל שהם לא יכולים לראות תשואות על ההשקעה. צריך להבין שמדובר בתהליך לטווח ארוך, ואם נדרש לשקול רענון האסטרטגיה.

המאמר תורגם מאתר ביזנס אפס

האם הכתבה הועילה לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  איך להרוויח כסף  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  חישוב מחיר העסק  יזמים חדשים  להרוויח ובגדול  משבר בעסק  סגירת העסק  סיבות למכירת עסק  עסק במשבר  שיווק העסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
אירנה
תודה על מאמר!!! מאוד עזר לי
מאוד עזר לי.
08/05/2023
 
2
תמונת המשתמש
מסטר פיקולו
השקעה לא הוצאה
רמת ההשקעה בפיצריה גבוהה הרבה יותר . בהערכה גסה כ 8500 ש"ח למ"ר לפני הון חוזר
15/12/2022
 
3
תמונת המשתמש
Ids12300
פיצאיולו
הלוואי ירבו כמוך אלוף
02/08/2022
 
4
תמונת המשתמש
פיצה מיצד
פיצה
כתוב יפה מושקע ומאוד נכון !
19/09/2021
 
5
תמונת המשתמש
יפה אוזן
פיתצריה
המדרייך הועילי מאוד תודה
01/08/2021
 
6
תמונת המשתמש
רז
הערכה
עבדתי בהרבה פיצריות והמאמר הזה מאוד מדוייק מהבחינה המעשית של מה קורה בעסק ,דרישות הלקוח וכו. תודה על ההשקעה.
16/03/2021
 
7
תמונת המשתמש
גיורא
תודה.
מאמר מועיל
15/10/2020
 
8
תמונת המשתמש
בטיש
פששששש מדריך אש
סחטיין על ההשקעה. אהבתי !
31/05/2020
 
9
תמונת המשתמש
מאיר שליו
האם זה משנה לעשות את הבצק במקום?
משנה את גודל הנכס שצריך להשכיר?
06/09/2019
 
10
תמונת המשתמש
אורן
הכי חשוב שימור לקוחות
פיצה מנג'ר, תוכנה לפיצריות
21/05/2019
 
11
תמונת המשתמש
רן
לוח מונופולי תודה, תודה, תודה.
מדריך מרתק, תוכן מקצועי, כל הכבוד!! אחלה טיפים
03/09/2018
 
12
תמונת המשתמש
צבי
עומד לפתוח פיצרייה
חשבתי שאני יודע הכול על התחום, אבל אחרי שקראתי את הכתבה למדתי דברים חדשים. ישר כוח!
03/09/2018