מוכר עסק? חשוב שתתייעץ עם עורך דין

 

 

מעוניין למכור את העסק ולהתחיל פרק חדש בחיים? אנשים רבים מחליטים למכור עסק קיים, כל אחד יש וסיבותיו. במטרה להתנהל נכון כאשר מוכרים את העסק, חשוב  להתייעץ עם עורך דין משלב התכנון ועד למכירה עצמה.

 

מכירת עסק הנה פעולה בעלת השלכות רבות ומשמעויות משפטיות. הדרישה לעורך דין נכונה לשני הצדדים, הצד המוכר והצד הקונה, במטרה לאפשר לכל אחד מהצדדים להתנהל נכון. בסופו של דבר זה לטובת שני הצדדים. מדובר כאן בעסקה מורכבת המגדירה מה אתה (מוכר העסק) נותן ומה אתה מקבל, כל זאת במסגרת חוזה משפטי ברור. אין לראות במאמר זה תחליף לייעוץ משפטי יחד עם זאת, חשוב להתייחס לכמה פרמטרים ונושאים, במטרה להדגיש את הצורך בהתייעצות עם עורך דין ועריכת חוזה משפטי למכירת העסק.

במהלך המכירה תצטרכו להציג בפני הקונים מסמכים רבים הנוגעים למצבו של העסק; מסמכים משפטיים, מסמכים חשבונאיים ונושרים מקצועיים נוספים, אותם עליכם לחשוף כבר בשלב המשא ומתן על מכירת העסק. הרוכש הפוטנציאלי יקנה את העסק רק לאחר שיקבל את התמונה המלאה. קיימת בעייתיות בחשיפת המסמכים בשלב כה מוקדם בשל העובדה, כי ייתכן ולא תגיעו כלל לשלב המכירה. מסיבה זו ועוד רבות אחרות, חשוב להתייעץ עם עורך דין ולפי הצורך להחתים את הקונה הפוטנציאלי על הסכם סודיות.

כל עסק פועל תחת נסיבות שונות ודורש חוזה מכירה מיוחד, הכולל את אופי העסק והמכירה. ישנם מקרים בהם מומלץ להגדיר מה עומד למכירה, האם מדובר בנכסים פיזיים, מניות העסק ו/או פעילותו העסקית. ייתכן מקרה בו,  אתם מעמידים למכירה חנות והקונה מקבל נכס נדל״ן מסחרי עם סחורות וציוד, אותו הוא מנהל תחת שמה של חברה חדשה. במקרים אחרים, העסק נמכר בשלמותו והקונה מקבל את כל הזכויות והחובות של העסק כולל צוות העובדים - כלומר הקונה הופך להיות הבעלים של החברה שנמכרה.

אם גם אתם מחזיקים בעסק אתם רוצים למכור, חובה עליכם להתייעץ עם עורך דין. זוהי הדרך היחידה לשמור על האינטרסים שלכם ולגבות הכול במסמך משפטי אותנטי. שימו לב שיש לעבוד עם עורך דין בעל ניסיון בתחום, במיוחד כאשר יש כאן נושאים הקשורים לתמחור העסק על סמך המוניטין ולא רק על סמך הנכסים המוחשיים של העסק.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  הזדמנות לרווחים  חוזה רכישה  למכור עסק  מכירת עסק  עסקים חדשים  פותח עסק