שישה טיפים להפיכת העסק שלך למוביל בתחומו

 

 

כל אחד רוצה להפוך את העסק שלו למוביל בתחומו, שהרי בסופו של דבר שם טמונות ההזדמנויות הכלכליות. כל עסק פועל בזירה תחרותית. גם אם זהו עסק פורץ דרך הנהנה כרגע מבלעדיות בשוק, בסופו של דבר אחרים יצטרפו אליו. ישנם עסקים פעילים המתמודדים עם תחרות בעזרת מלחמת מחירים, אך זו אסטרטגיה שכבר עבר זמנה, ואין היא מובילה לשום מקום. כדי לשרוד בזירה העסקית עליך למתג את העסק כעסק מוביל בתחומו, ולא באמצעות הורדת מחירים.

מהם הטיפים העיקריים שיהפכו את העסק שלך למוביל בתחומו?

חבילת שירותים מורחבת – לצורך ההסבר המפושט הבה נחשוב על עסק למכירת פלאפל אשר אינו מוכר שתייה. ברור שרוב הלקוחות ירצו פלאפל ושתייה, ולכן יעדיפו עסק המציע את שניהם גם יחד. בכל תחום שבו אתה עוסק עליך לשאוף להציע חבילת שירותים או מוצרים שלמה עבור הלקוח. אם המוצר שלך הוא חלק מתהליך, נסה להציע ללקוח את כל המוצרים הרלוונטיים להשלמת תהליך זה, כדי שהלקוח הפוטנציאלי שלך לא יצטרך לחפש במקומות אחרים.

הצע פתרון – נסו לחשוב על המוצר שלכם כעל מוצר הפותר בעיה, מוצר המעניק מענה לצורך אמתי. ניקח לדוגמה מטען לטלפון הנייד המתחבר למצת הרכב. הוא פותר בעיה אמתית של אנשים אשר חוששים להישאר עם סוללה מרוקנת. האם המוצר שלך עונה על צורך שכזה?

עזור ללקוחות –  נסה להבין את הצורך של כל לקוח, ותן לו ייעוץ כן ואמין באשר למוצרים ולשירותים שלך. אל תעבוד בטקטיקה של למכור בכל מחיר; נסה להבין את הצרכים של הלקוח, ושאל את עצמך אם המוצר שלך עונה על הצרכים שלו. אל תתבייש להפנות אותו לעסק אחר והיה והמוצר שלך אינו עונה על דרישותיו. מצב זה עדיף על פני מצב שבו הוא יהפוך ללקוח מאוכזב. כך אתה בונה לעצמך תדמית של אמינות, אשר תשרת אותך בטווח הארוך.

חווית לקוח – כל התהליך של המכירה, של מתן השירות או של השימוש במוצר חייב להיעשות מתוך תפיסה של חוויית לקוח. ייתכן שהמוצר שלך מעולה, אך אם הוא מלֻווה באיש שירות גס רוח, הרי שהדבר פוגע בכם מאוד. חוויית הקנייה, השירות, המשלוח וכל מה שקשור בכך – חייבים להיעשות בצורה נעימה עבור הלקוח. דעה שלילית של הלקוח על השירות תגרום לו להביע דעה שלילית על המוצר, ולהפך.

ניהול זמן בעסק

השקע בכוח אדם – אדם חכם אמר פעם שלא הלקוחות הם הדבר החשוב ביותר בעסק אלא העובדים. כאשר אתה דואג לעובדים, הם כבר ידאגו לעסק שלך. לכן מוטב שתחבק את העובדים באהבה – בהדרכה מקצועית ובכל הליווי האישי והקבוצתי שהם זקוקים לו – כי בסופו של דבר הם אלו אשר יעשו בעבורך את המכירות. כל שאתה צריך לעשות הוא לתת להם את הכלים.

הדגש את יתרונותיך על פני המתחרים – היזהר לא ללעוג למתחריך ולא לזלזל בהם. לא זו בלבד שהדבר אינו מכובד, הוא גם לא יביא אותך לשום מקום חיובי. נהפוך הוא. אלא שבהחלט מותר לך, ואף רצוי, להבליט את היתרונות שלך על פני המתחרים, ולהסביר מדוע המוצר או השירות שלך עדיף על המוצר שלהם.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  יועץ עסקי  יזמים חדשים  ייעוץ לעסק  לוח עסקים  מותג מצליח  מקים עסק  ניהול עסק  עושים עסקים  עסק קיים  עסקים חדשים  עסקים פעילים  קהל יעד  שיווק העסק 

 

 
1
תמונת המשתמש
יו"ד
אחלה מאמר
קצר ולעניין. יכול לעזור לבעלי העסקים במדינה.
03/08/2018